Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PappaBear
Hej.
Har en liten undran som säkert det finns många som vet svar på.

Jag har blivit tillsagd att det inte skulle gå att lufta bromsarna på en V70n-01
på egenhand när man byter ok utan att man måste lämna in den på verkstad
där det används special verktyg.
Finns det nåt uns av sanning i det eller är det bara att lufta som man brukar? ?:-/

Väldigt tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Låter som att någon är ute och åker med dig. :lol:

Men vet man inte vad man gör kan jag tycka att man ska lämna in, bromsar kan ju liksom behövas med än vissa andra saker på bilen. :)
av PappaBear
Micce1980 skrev:Låter som att någon är ute och åker med dig. :lol:

Men vet man inte vad man gör kan jag tycka att man ska lämna in, bromsar kan ju liksom behövas med än vissa andra saker på bilen. :)

Hahahahah.....jo det käns väl änna så! :D

Men lufta bromsar har man ju gjort så mycket på andra Volvo:ar att det skulle nog gå och göra i sömnen nu :wink:
av Clonetom
PappaBear skrev:

Men lufta bromsar har man ju gjort så mycket på andra Volvo:ar att det skulle nog gå och göra i sömnen nu :wink:
:shock: och varför undrar du då?? Om du är så van bilmeck alltså menar jag
Gör som du brukar göra när du luftar bromsar ...............................om det har blivit rätt förr alltså.
av PappaBear
Clonetom skrev:
PappaBear skrev:

:shock: och varför undrar du då?? Om du är så van bilmeck alltså menar jag
Gör som du brukar göra när du luftar bromsar ...............................om det har blivit rätt förr alltså.
Jo,man kan ju kasta sig hals över huvudet rakt på och upptäcka försent att "faan också,det var inte som på andra modeller"
Men frågan gäller mer: Är det samma förfarande att lufta bromsen på en V70n-01 som på typ 740:n eller 850 och går det att göra själv?
Användarvisningsbild
av Vojje
det är en kolv och följdaktligen en nippel och förfarandet är exakt som det alltid varit :-)-)
av Clonetom
Vojje skrev:det är en kolv och följdaktligen en nippel och förfarandet är exakt som det alltid varit :-)-)
Precis
Verkar vara fler än en som skojar till det denna lördag med kuliga frågor :D
av PappaBear
Vojje skrev:det är en kolv och följdaktligen en nippel och förfarandet är exakt som det alltid varit :-)-)
Tackar så jättemycket för ett givande svar! :)
av Clonetom
PappaBear skrev:
Tackar så jättemycket för ett givande svar! :)
Vojje är en klok och uppriktig person :wink:

Nu får du sluta skoja med oss och ha en trevlig lördagskväll,återkom gärna om du har frågor som är riktiga och seriösa :D
Däckdimension Volvo v90 2025

Hårdvaran (annan kamera) är ny på[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåli[…]

Lastat lite ved i den, några dagars fö[…]

Volvo V70 I motorlampa

Har du raderat felkoden? Annars kan det ta evighet[…]