Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av adakemil
Har precis satt på extraljusen på min S60, men när jag skulle koppla in dessa kom det upp ett litet problem! Jag kan inte hitta vilken kabel det är som tänder helljuset på bilen, det vill säga kabeln som går till halogenlampan som sitter som helljus! Jag är lite orolig att jag ska ta fel och det är nog inte bra att ta kabeln som går till xenon lampan som styrning till reläet för extraljuset! Är det ingen som kan fixa en bild till mig där man kan se var man kan koppla in manöverkabeln till reläet! Jag kan tillägga att jag har en helt hemmabyggd kabelsats för extraljusen!
Senast redigerad av 1 adakemil, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Det sitter ett 2 poligt kontaktstycke vid vä strålkastare som manövern finns i. Då krävs att du köper Volvos kontakt o sätter i säkringen som saknas i motorrummet. Bättre att ta manövern där än att klippa på sid på lyktan.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av adakemil
Har kollat med fler volvomekare och det verkar bara finnas kompletta satser att sätta till extraljusen! Men det måste ju finnas nån på detta kompetenta forumet som har lyckats koppla in extraljusen utan att köpa en orginalsats! 8)
Användarvisningsbild
av adakemil
Det löste sig ändå. Med hjälp av en multimeter och lite piller så var det trots allt inte speciellt svårt att koppla in styrningen till reläet utan volvos sats med kabla och allt vad som nu ingår i den! Nu fattas bara att dra in kabel i bilen för att kunna stänga av extraljusen!
Användarvisningsbild
av Loner
Förstår ändå inte varför du skaffade en originakanpp och tog styrsignalen från originaluttaget?

/L
av S60AWD2.5T
Hoppas det inte var snålhet.. :oops:
Knappen finns ju att köpa löst.
Och jag vet ingen snyggare lösning :roll:
Användarvisningsbild
av adakemil
Hehe, jag börjar faktiskt fundera lite på det, har forskat lite mer i ämnet och har fattat att man kan köpa BARA knappen löst! Men alla mekare som jag har pratat med har påstått att det bara finns klara satser med kablar och allt. Men det är ju inte försent än, jag kan ju alltid ta loss kabeln där jag har satt fast den och köpa knappen för att sen sätta fast kabeln där den ska sitta! Btw, är det svårt att hitta var den ska kopplas in eller måste man leta som en idiot för att hitta den med?
av S60AWD2.5T
Det är lätt!
Spana lite på sidan om luftburken.
Hänger ett kopplingsjack där.
Och mjukvaran till knappen finns ju som standard.
Sök i forumet.

Ps. Du har PM. Ds.

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

VOC strul

Någons VOC som strulat idag? Ser varken ladd[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]