Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo70t5n
Hej har en V70 t5 -05 , den beter sig så att om man kör, i vilken hastighet spelar ingen roll som man kör , om man bromsar in , oavsett lätt eller hårt , så kränger bilen snett till höger och ratten går lite lätt till vänster . I övrigt går bilen spikrakt ? Tips!??
av Volvo70t5n
Ja de känns så iaf , alltså det är inte den känslan som när bromsen tar bättre på ena sidan utan själva karossen vrider sig o så går ratten lite åt andra hållet bara ja trycker på bromspedalen , skivorna och beläggen ser ut som att allt tar o tar jämt iaf , oken fram är renoverade på firma så dom bör ju va bra .. Med vänlig hälsning,.
Användarvisningsbild
av A80TD
Kolla på tredje sidan i den andra länken jag postade. Där är en bild på den dåliga bussningen som fick bilen att dra sådär snett som du beskriver.
av Volvo70t5n
Hej tack för tipsen ! De var banne mig en bussning i länkarmen , vänster sida bakre bussningar helt slut , de konstiga är att jag gjort 4 hjulsinstälning plu att mekaniker har kollat och sedan sagt att de ej va nån bussning....

Några saker sticker ut, felkod ECM-2900 och […]

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]