Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zyloc
Hej,
Besiktigade bilen och fick nedslag på att det gick att ta av dragkrogen genom att skruva på vredet neråt utan att trycka in det. Besiktningsmanen sa att det var ett vanligt fel och bara att smörja, Har nu smörjt och smörjt men får det inte att gå. Kan fortfarandet vrida ner och ta av dragkroken utan att trycka in den.
Hoppas på Hjälp!

/Erik
av MicroMek
pilla bort locket för nyckeln och kolla där inne om om fjädern är av eller så. Man kan då även ta bort hela än mer delar... har ängat en del tid åt sådant jobb för ett tag sedan....
av Tranan
Har haft samma problem på min(S60) och mammas bil (V50). Var bara att smörja till förb...
Jag sprutade in en lättflytande olja typ WD40 i alla öppningar som fanns, sedan så får men hålla på och vrida på vredet och torka bort skiten som kommer på låsstiftet och sedan på med mera olja. Det kommer att ta lite tid att få i ordning på draget vet att på min S60 tog det mellan 20-30 min innan jag blev nöjd värre var det på mammas V50 fär draget satt kvar på bilen och man kunde inte ens få in nyckeln, där tog det över 1 timme innan det fungerade utan problem. Båda gick igenom besiktningen utan någon anmärkning efter detta. Bör tilläggas att jag även tog och smörjde upp fästet på bilen och fog bort den lilla rosten som fanns.

Några saker sticker ut, felkod ECM-2900 och […]

Testa att dra ut kabeln från bilen och koppl[…]

Hej, Spärrmekanismen på mitt väns[…]

Jag förstår, fullt rimligt fråga […]