Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,instrumentbelysningen och helljuset på min v70n d5-02 har börjat bete sig konstigt. När man startar bilen så lyser först inget i instrumentpanelen, sen efter två sekunder så *dimmrar* ljuset i panelen upp till cirka halv ljusstyrka. Stereon lyser inte alls men fungerar, det händer inget när jag växlar mellan halvjlus, position eller 0 på vredet. Det händer heller inget när jag dimmrar innerbelysningen. Helljuset fungerar om jag håller kvar spaken i det läget men det stannar inte i helljusläge om jag släpper den.

Är det någon här som kan ha en aning om vad som är fel?

/Johan
Problemet är att det är glapp i ljusreglaget som sitter till vänster om ratten.
Du kan ta ut den genom att ta bort säkringsluckan .. pilla ut den genom att trycka ned det övre plåtbläcket..

Om felet är permanent så kanske en lampa gått.
Prova att trycka/vrid på dessa kontakter ( brukar vara den som sitter längs upp till vänster om du tittar på den framifrån)

100 spänn på skroten men se till att du får med samma antal knappar...går även att flytta över själva knappen om någon fattas(själva switchen sitter under i alla fall även om den inte används)
Senast redigerad av 1 v70t4y2000, redigerad totalt 0 gånger.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]