Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Hej. Kan nån vänlig själ som har nivågivare för Xenon fotografera exakt hur de sitter fastsatta? S60, V70 eller XC70. Det borde inte spela nån roll.

gärna högupplösta bilder så man kan se :) skall montera på dem till senast Tisdag då min bil skall besiktigas. Vet inte hur nogranna de är på besktningen men jag har givarna så de får gärna sitta på.

Sen har jag ävern en LSM utan höjdjusteringen. Hur reagerar bilen om jag bara byter? LSM är väl en slavnod mot CEM?
Användarvisningsbild
av elmuppo
_Rick_ skrev:Hej. Kan nån vänlig själ som har nivågivare för Xenon fotografera exakt hur de sitter fastsatta? S60, V70 eller XC70. Det borde inte spela nån roll.

gärna högupplösta bilder så man kan se :) skall montera på dem till senast Tisdag då min bil skall besiktigas. Vet inte hur nogranna de är på besktningen men jag har givarna så de får gärna sitta på.

Sen har jag ävern en LSM utan höjdjusteringen. Hur reagerar bilen om jag bara byter? LSM är väl en slavnod mot CEM?
Bilen reagerar bara genom att sätta en internfelkod i CEM.
Ingen lamptändning på det.
Användarvisningsbild
av Loner
Räcker det bara att byta LSM och montera givaren, ingen mjukvaruuppdatering som måste till?

/L
Användarvisningsbild
av _Rick_
loner: Jo, detta är bara för att 'lura' besiktningen om de är kunniga

sen kanske man kan lösa det så det fungerar på riktigt oxå. det är steg 2 :)
Användarvisningsbild
av Loner
_Rick_ skrev:loner: Jo, detta är bara för att 'lura' besiktningen om de är kunniga
Aha, tror du verkligen dom kollar efter givaren då, tveksam till om dom ens kollar LSM?

/L
Användarvisningsbild
av _Rick_
loner: Jadu.. jag är lite nervös inför det iaf :)
av CANBus
kan ju direkt säga att nivågivaren inte går att eftermontera så den funkar sen.
då den kräver mjukvara och det kan du inte ladda ned till din bil.
jag kan äbven tala om att du blir tyvärr tvungen att byta länkarm bak då nivågivarens fäste sitter i den och går inte att ta loss..
Användarvisningsbild
av Loner
_Rick_ skrev:loner: Jadu.. jag är lite nervös inför det iaf :)
Förstår det, har själv ett par xenon strålisar som skall på vad det lider..

/L
Användarvisningsbild
av _Rick_
Ingen som kan ta en bild åt mig? så slipper jag gissa hur den skall sitta :)

Snälla!
av Claes75
Är det inte så att bilen måste vara helhetsgodkänd med xenon, för att den skall gå igenom besiktningen?

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]