Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PoorCadaver
Hej!

Säkringen till bl a spolarvätskan går stup i ett men jag vet inte riktigt vad som är fel. Det ser ut att ha något med torkarbladet på vänstra, främre strålkastaren för det rycker till när man startar bilen och ställer sig i knepiga lägen fast man inte använt det. Det som händer är att det går inte att spola spolarvätska på framrutan. Spolarvätskan på bakrutan fungerar bra och torkarbladen fram och bak fungerar.

Säkringen som går är nr. 16 (15A, Front washer/h. lamp wiper lave glace avant project).

Någon här som haft det här problemet eller vet hur man åtgärdar det?

/Jonas
av vija
Jag har precis samma problem. Har dock inte hittat någon lösning än. Men du är som sagt inte ensam om detta problem och även jag skulle uppskatta en bra lösning... ;-//

// Vija
Användarvisningsbild
av Kaxe
Åtgärdade mitt problem enkelt genom att ta bort strålkastarnas torkarmotorer då det var den ena som fastnat som gjorde att säkringen gick och spolningen slutade fungera, har inte saknat strålkastartorkarna alls sedan jag tog bort dom.
valln skrev:Försök att hitta och lossa på kabeln till vänster strålkastartorkarmotor, den som du tror felar.
Jag provade lossa på kabeln, men torkarbladet rycker fortfarande till. Antagligen var det fel kabel jag lossade och i så fall har jag ingen aning om vart motorn sitter?

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]