Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HåkanNilsson
Tjo! Ny på forumet, men har åkt diverse PV, Amazon, AZ Combi ,142, 245, 745 o 945 sen 1973. Har även haft andra märken, men aldrig gillat nåt lika bra, Saab tex med stolar o tändningslås som ramlade sönder som leksaker. Nu åker jag i en -96a 945Ltt, jag är musiker o fyller den med PA-högtalare mm, folk brukar fråga mig var jag ställt släpvagnen när jag ska ta bort alla grejer jag använder, men nån sån behövs inte, med fällda säten blir det tom plats över, så nu kanske jag byter till en V70 även om den är lite mindre inuti.

Jag funderar lite på att skaffa en V70, har siktat in mig lite på en 140 hkr som inte är äldre än 2002. Verkar finnas till hyfsade priser även om de inte gått vrållångt… O kan tänka mig automat, har mest hört bra om dem. Är de fyrstegs på årsm 2002, men finns som femstegs i nyare bilar? Hörde att femstegs i en S60 går på 500 varv lägre motorvarv än den fyrstegade V70 som finns i samma familj.

Håkan i Ljusne… :D

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]