- fre 10 jan 2014, 23:15
skillnaden mellan generation 2 från MY 2003-2005 och instrant traction gen 3 MY 2006-2009 är minimal, likt filmen i länken ovan.
Finns inga större anledningar att välja bort generation 2, den fungerar trots allt nästan identiskt. Och så lite som AWD används, promille av körtiden, får mig att kunna vänta dessa millisekunder.
har själv en xc, men så här i efterhand känns det som att den stora frågan om AWD dyker upp - när ska jag använda AWD?
har faktiskt funkat med V70 i många år innan även om den har lite för låg markfrigång i vissa lägen.
har öht inte hittat någon gång jag haft användning av AWD sedan xc'n inskaffades.
Men tidigare har jag vid 2 tillfällen önskat AWD, när V70'n satt fast i snö på underredet samt när jag skulle dra upp båten på båtsläp från stranden.
varför skaffade jag då en XC?
markfrigång
utseendet
är skogs- friluftsmänniska
drömmen om den där flugfiskeresan till norr
frågan TS ska ställa sig:
Behöver jag AWD i sådan utsträckning att jag är beredd på ett ordentligt prispåslag, dyrare service, högre skatt och dyrare reparationer?
Bojkotta Exxon Mobil
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez