Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chill Out
Missljud, vibrationer.
Efter ett antal besök på verkstaden med åtskilliga hjulbalanseringar, koll av bustningar, krängningshämmare etc. fick jag ut 2 st nya alu.fälgar.
Faktum är att allt kvarstår, garantin har gått ut. Vad ska man göra ???.
Gillar verkligen min V70, men avskyr allt som har att göra med missljud och darrningar och vibrationer. NÅGON SOM HAR ETT BRA FÖRSLAG på vad man ska göra ???. :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av greeeken
Sälj o köp ut en ny :D
Användarvisningsbild
av Mats
Jag hade i min V70-01 också ojud i framvagnen, klonk, och allmänt gnissel i inredning.
Byte upp mig till en -04, det är som en helt annan bil, den går otroligt bra.
Den nya (ZF?) styrväxeln gör att styrningen blir grymt skön.
av chr
Hej, jag antar att det inte är "skit" inuti fälgarna?

Har en -04 som jag fått monterat stänklappar (på garantin) under bilen för att det inte ska spruta in snö och gegga. Speciellt problematiskt där bak. Hade f.ö. samma problem redan på 850'n, så det är väl på tiden att det åtgärdas.

Kul forum förresten!
Användarvisningsbild
av Mats
chr skrev:Hej, jag antar att det inte är "skit" inuti fälgarna?

Har en -04 som jag fått monterat stänklappar (på garantin) under bilen för att det inte ska spruta in snö och gegga. Speciellt problematiskt där bak. Hade f.ö. samma problem redan på 850'n, så det är väl på tiden att det åtgärdas.

Kul forum förresten!
Få stänkskydd på garantin, hehe mycket ska man höra innan...
Är det Alu fälgar som du använder på vintern?
Användarvisningsbild
av greeeken
Volvo är fanemj värdelöst.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stänklappar? Det finns plastbitar som skruvas i bärarmen och sticker in i fälgen för att hålla undan grus, är det såna du menar?

greeeken, varför?
EDIT: Ok, såg din tråd nu.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nja inte bilarna utan själva VOLVO
EN gäng snubbar som försöker BLÅSA en helt enkelt.
Dom försöker få mig att betala för att bilen drar till höger ,trotts att jag köpte bilen i slutet av oktober 04.En bil som gått 6200 mil o är en 01:a
Härlig garanti man får va.
Sen vill dom att ja ska betala för att elhisen inte funkar som den ska
Användarvisningsbild
av ziaal243
tjena greeeken
vilken volvohandlare besökte du, kanske så att just i den anläggningen så är personalen otrevliga. Farsan brukar lämna in sin bil på Bilia i Vinsta i Stockholm och de är skyssta.
av Rickard
har också en -01 2.4T Utan vib. och skakningar så nått är där som e galet. Om du nu inte fick nya däck med fäljarna prova att byta fram till bak.

Den röda kabeln ska antagligen sitta i vä[…]

Det blev en tvätt inför verkstads bes&ou[…]

Hej vet någon varför det låter s&[…]

Vilken mjukvara har ni?

Åldrat bränsle är ju helt klart […]