Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av echX
Ska köpa ny bältesstol till dottern. Hittat en bra med isofixfästen.

Nu läser jag på forumet här att isofixfästen för eftermontering inte säljs längre, men att folk ändå har köpt. Kan någon kasta lite ljus över detta? Hittade ett artnr 30766763 resp 64 för höger/vänster bak men får inga träffar när jag söker.

Ska tydligen vara lätta att installera själv och det ser inte nämnvärt svårt ut på bild. Hur viktigt är det att man har en momentnyckel och drar till 30-40nm? Låter ju vanskligt att hålla på med själv om man inte vet vad man gör. Kanske bättre att lämna till verkstad?
av Emilh
Monterade det på min 05a, tog tio min, kostade nått på 200 kr. Ring din lokala volvohandlare så har de en färdig sats. Skulle kosta ca 200 för mig att montera men gjorde det själv pga tidsbrist
av Bältesclip
Kan bara bekräfta, det tar några minuter att sätta fast själv. Monterade in i min XC70 -05 för några veckor sedan.
När började Volvo med ISOFIX? Fr.o.m. 2004 vet jag att det är obligatoriskt, men 2002...
av Jonas_latt
Kan passa på att slänga in en fråga angående isofix.
Hade aldrig sett eller hört talas om isofix förens föra veckan som satt på en saab. Där fick man lyfta upp lite tyg/skinn vid sätet så kom krokarna fram.

Men hur funkar det vid efter montering. Kul om krokarna alltid sticker upp i sätet och man sitta på de. Eller är de vik bara så man kan vika fram de?
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]