Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hejai
Nu är det så att vi hade 2 larmdosor till vår volvo s60 2002 , men ena larmdosan är försvunnen.
Dock har vi fortfarande 3 stycken nycklar kvar .... jag undrar om jag kan låsa upp bilen med bara en nyckel genom låset på förardörren?
Det har hänt en gång att jag testade detta men då gick larmet igång. Har läst här att man ska vrida nyckeln till tändningsläge så kommer larmet att försvinna? Kommer detta att fungera på volvo s60 2002? Tackar..
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en vettig rubrik!
Användarvisningsbild
av SvenB
Det skall det göra.
Användarvisningsbild
av SvenB
Javisst, men då blir den inte larmad.
Användarvisningsbild
av SvenB
Om någon tar sig in i bilen så larmar det inte. Någon annan nackdel är det inte. :D
Användarvisningsbild
av milktrucker
larmet bör inte gå igång iaf....det finns många olika versioner, händelser och inställningar. en del volvobilar låser sig själva och aktiverar larmet
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är endast om du låser upp bilen med larmdosan, och sedan inte öppnar någon dörr eller baklucka. Då låses bilen igen och larmet går på efter någon minut.
Användarvisningsbild
av milktrucker
skulle handla hundmat i affären, en bakant satt i bilen så jag låste inte. i kassan hörde jag att larmet gick på en bil på parkeringen och tänkte nåt i stil med stackars sate......
kommer ut o ser att min bil blinkar o tutar.
så nej, volvon låser sig själv även om man öppnat dörrarna och inte låst
Användarvisningsbild
av SvenB
Då skall du kolla din bil :!: Om du låser upp, kör till affären och går ur bilen för att handla. Om då bilen låser sig och larmas utan att någon tryckt på larmdosan är det ett fel :!: . Det kan inte vara så att du tryckt på larmdosan av misstag, eller hade den i fickan och den kommit i kläm :?:

Vad är gnugga länge? Väntar du till[…]

flexifuel som nästan dör

Jag kommer att tänka på tändspolar[…]

Undrar om det är samna med elbilarna dä[…]

Tempmätare går i topp

Låter som om ledningen från tempgivare[…]