Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha, dags igen.
V70 2007 D5

Denna gången så lägger vindrutetorkaren av i olika lägen, om de ens startar på given kommande.
Tar ned torkarspaken 2 steg, och den startar ibland för att gå några sekunder för att sedan stanna en stund, och sedan gå för att sedan stanna totalt.
För spaken ned ett steg till, ingen reaktion.
För spaken upp till intervall och går ett svep för att sedan stanna, spelar ingen roll om jag ändrar intervalltiden.

Kan gå tio min för att sedan gå ett halvt svep eller om man har tur ett helt svep.
Ja, det finns ingen större logik i detta hur de sveps utan det är lite på på måfå.
Hoppas på kloka svar i forumet.

Jag har ett gäng felkoder som både har och inte har betydelse just för torkarmotorn.

Håll i hatten här kommer de.
BCM 0109
ECM 2670
ECM 2690
SAS 000E
UEM 0080
CEM 5F36
CEM 8F2C

Nollade felkoderna.
Sedan kom dessa direkt.
ECM 2670
ECM 2690
CEM 8F2C

Flamvakten vet jag brukar strula, speciellt när temperaturen ute är runt +5c
Vindrutan är bytt, och därav regnsensorns felmeddelande
Däremot förbryllar mig lite kommunikationsfel mellan enheterna lite.
Hur normalt är det, och vad kan det bero på?
SAS-rattvinkelsensorn ger felkod om jag backar uppför en brant backe, spelar ingen roll om jag gasar på eller tar det försiktigt upp, Bara då.

Igår regnade det jättemycket när jag körde, under en timmes tid. Idag så startade torkarna ok för att senare när det började regna lite mer bete sig lite mer underligt.

Som sagt, tips mottages tacksamt.
Senast redigerad av 1 Larzan, redigerad totalt 0 gånger.
Det enda som är återkommande verkar vara att när man har startat upp bilen då, endast då fungerar torkarna. (Som de ska)
Men efter några minuter finns inget liv i dessa.

Nåja, har väl råkat ut för unikt "one's in a lifetime" fel på torkarna.
Beställt tid på verkstad, återkommer med svar om ett par veckor.
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]