Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej fick idag ett problem med min stolvärme.

slog på stolvärmen som vanlig när de är kallt ute :P . började lukta bränt sent ett hål i sitt dynan :twisted: .

Nu till frågan va är bäst köpa ny värmeslinga plus klädsel eller hitta nån begagnad stol.

antar att volvo vill ha bra med pengar för dom här grejerna??.

Bilen är en volvo s60 årsmodell 2001 med halvskinn. Någon som har erfarenhet av de här som kan ge nå tips är de svårt att byta klädsel plus slingan själv osv.
av OutKaszt
Någon som vet bättre får väl rätta mig om jag har fel. Men tror inte klädseln direkt är utbytbar. Enklast är nog att hitta en stol på skroten, borde vara billigast också för Volvo har ju fantasipriser på allt enligt mig.
av krille86
Okej ja jag ska börja med att prata med volvo å höra va dom vill ha
men lär väl bli dyrt med nya grejer..
Undrar om kanske försäkringen kan täcka sånt här kanske inte räknas som elbrand va vet jag hehe ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag skulle byta klädsel och el slinga, som givetvis går att byta!

En begagnad stol kan ju ha en enslings dom håller en vecka!
av krille86
Jo skulle va bäst om man fick köpa nytt.

Men ska prata med volvo i morgon och höra va dom vill ha för delarna.
Inte någon här på forumet som byt slinga å klädsel själv som kan ge nått tips på hur man gör special verktyg behövs de osv.
av krille86
En liten uppdatering angående delar..
Pris för sittdyna halvskinn 4397kr
Värme slinga 583kr
Är ju inga fantasi priser de här :P . Har inte bestämt än om jag bara köper värmeslinga å byter bara den. Hålet är ju inte så stor kanske går att laga eller hitta nåt begagnat.
av krille86
håller på att jaga en stol nu på skroten. Är lite svårt att få ta på en vänsterstol som inte varit i bilen 25tusen mil :(. är ju bara sitt delen jag behöver så tänkte man kunde köpa en högerstol som brukar va i bättre skick har hittat en på bildelsbasen för 2500kr som suttit i bilen 14tusen mil visst borde den passa även på vänster stol? själv klädseln och slingan som ska flyttas över bör väl gå eller va tror ni??.

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]