Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Jag har mina funderingar på att få en ny programvar i V70 så man får mer hk och mer vrid. Pallar lådan för med hk och vrid? Det är en 06 185hk org som rullat ca20 ? Det blir ca 220hk och 450nm
Användarvisningsbild
av milktrucker
vad har miltal för betydelse?
automatlådan - NEJ, max 400 Nm
M66(man) - Antagligen
Drivknutar - Slits ut i lite fortare, likaså bussningarna. Är det vart det?
av DieselD5
Klart att du ska trimma.... skämtosido, jag har en gammal V70 -02 automat som har varit fultrimmad (KCR box) sedan den gått ca 25 000 mil, den har gått över 40 000 mil nu och vad jag vet är aldrig lådan åtgärdad förutom oljebyte/sköljning och den växlar då helt perfekt, inga problem med lådan överhuvudtaget. Och jag har egentligen fel box, den är egentligen till en manuell låda (lite högre vrid, 405 Nm).
Nu är det ju mindre än vad du får i din, men eftersom det är så många som säger att dessa lådor inte tål vridet så måste jag bara skriva det här.
Sedan måste du ju ha sunt förnuft och inte ge allt du har från stillastående, jag brukar även dra en tung boggie husvagn på sommaren, och nej jag har ingen extra oljekylare till automaten.
Sedan att det blir säkrare omkörningar är ju aldrig fel tycker jag...
Men som alla vet så kan ju precis vad som helst rasa och gå sönder.
av basberoende
Jag har Rica i min D5. Märks stor skillnad och även där har du ju en box så man kan ändra till original. Sen har vi även rabatt via jagrullar där.
av basberoende
o0kungen0o skrev:Låter Nice. Har kollat på kcr med. Hur är dom tro?

Det sägs att "fulboxarna" kan förkorta livslängden på partikelfiltret då dom ställer upp bränslet mest.
Användarvisningsbild
av Perra83
basberoende skrev:
o0kungen0o skrev:Låter Nice. Har kollat på kcr med. Hur är dom tro?

Det sägs att "fulboxarna" kan förkorta livslängden på partikelfiltret då dom ställer upp bränslet mest.
Därför väljer man RICA.

D5:an får bra med effekt och vridmoment :wink:

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.