Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Jaha så var det dax även på min bil.
Idag vid denna vinterns allra första riktiga snömängd med rejält med snöslask
så började min bil " skriiiika" så in i bängen. Blir så när man köper "Tantbil" som ej körs på vinterhalvåret.
Nu till min fundering !
Är det någon som har åtgärdat detta utan att han inhandlat diverse konsoler osv ?
Såg på någon amerikansk sida att dom där hade lossat en konsoll och lagt dit brickor på något sätt ???
Jag har inte varit under o kollat detta än av förståeliga skäl !
Det brukar alltid vara någon här på forumet som gjort en egen väl fungerande variant på de mesta som kan hända ?
Dom lösningarna brukar dessutom vara billigare än Volvoalternativet.
Hmm "inför vår Herre är vi alla smålänningar" :-)
Användarvisningsbild
av PLA
Samma problem som v70 AWD och xc70 ....... Avkylning av avgasrör. Jag har set en lösning i en tråd här i detta forum. Som jag kommer ihåg, var där också en Yuotube video, så man kunde höra elendet. Sök på v70 eller xc70, så hitter du lösningen.
Användarvisningsbild
av wissel
PLA skrev:Samma problem som v70 AWD och xc70 ....... Avkylning av avgasrör. Jag har set en lösning i en tråd här i detta forum. Som jag kommer ihåg, var där också en Yuotube video, så man kunde höra elendet. Sök på v70 eller xc70, så hitter du lösningen.
Klippen är för gamla så dom har tagits bort...foton o rubbet. :-(

jag slår dig med 1år 2016 köpt[…]

Glömde skriva med det i första inlä[…]

Jag fick upp nu samma problem med min bil. Volvo v[…]

Laddinställningar i sensus

Hej! Fick min nya Volvo v60 recharge i förrg[…]