Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamb
Ska införskaffa nya sommarfälgar till min bil V70, vilken föredra ni?
Musca 15" ska jag ha som vinter fälg.

Det kommer vara lyxxxig om ett par veckor när jag får ut bilen, ska dess utom skaffa en gps oxxxå en MIO C710, har nån erfarenhet av den? eller förslag på nån annan gps mojäng.

8)
av Luzion
Nebula är ju fruktansvärt snygga fälgar, men ack så vanliga. Jag hade nog sattsat på R-fälgen även fast jag har Nebula själv :wink:
av GT-87
Beror på vilken stil du har på bilen. Båda är lika snygga men har helt olika utstrålning. R-Fälgen känns mycket mer sportig. (den har jag själv på min röda S60.) Nebula uppfattar jag som lyxigare lite mer sober. Kollla länken så får du se hur mina R-kopior ser ut på min bil.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=9771
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har nebula på min, dom är fina, vanliga sägs det, menjag har då bara sett en enda till bil med dom på i "mitt" jämtland.

Bild
Bild
Bild

/L
Användarvisningsbild
av Stoffe
Jag tycker R-fälgarna är fula... Nebula är snygga men som sagt vanliga...

Fast... här ovan va ju ungen helt klart coolast!! =)
Användarvisningsbild
av Loner
henka35 skrev:Jag skulle istället köpa denna 17":s fälg. Vet dock inte vad den kostar men den är grymt snygg i krom utförandet.
/Henrik
Den såg lovande ut, missat att kolla vilka nya fälgar som kom iom MY07 :oops:

/L
av Dreamb
Snygga bilder :)

Jag tror att jag väljer R-fälg för att Nebula känns som ett trend-fälg... för mig.

hm.. 17" eller 18"?
behöver man styravgränsare till 17" respektive 18"?
av Noodles
http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/styling/alu/VCC-289861.htm skrev: Utslagsbegränsare
V70 00-: behövs ej om bilen är levererad från fabrik med däck bredare än 205 mm.
Personligen kan ja väl säga att det inte tog i när man svängde fullt med Thor 17" (225/45), vilket det gör nu med Nebula 18" (235/40). :)

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]