Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick punktering och bytte till reservhjulet. Därefter fick jag felmeddelande om antispinn systemet Bilen gick upp i varv och ner i varv och dog vid vissa inbromsningar (inte alla) ibland svår startad sen. Trodde detta hade med det nya hjulet att göra så jag bytte alla däck nu till vinterdäck. Nu lyser då även motorlampan. Haft den inlämnad och de har felsökt bytt två varvtals givare som bilen indikerat på. De har gåttigenom den men går bet, vad gör jag? Står nu mitt hopp till Helmia Volvo.... Vilket låter dyrt. Tips?

Flyttar till rätt avdelning Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90/ nexus
Jag bör tillägga att nu står det anti spinn service erfordras. Motorlampan lyser orange. Bluddrar och varvar fortfarande. Spjällhus? Bränsletryck? Kablar? Kan det vara något enkelt eller ska jag lämna den till Volvo?
Helmiabesöket är väll inte det dyra besöket.
Det dyra ärlig det besök du gjort på en verkstad som förutom att inte hitta ditt fel, även bytt it en del som var hel och inte alls kan sätta felkod i det system du har problem i.

Du har alla gånger en trasig ABA krans på nått av framhjulen. Det Fixar Helmia lätt!
Vad tar Helmia respektive den andra firman för att göra felsökning?
De tog 1800 kr och de har hittat felet det behövs en ny motor! jaha ...det blev ju billigt. Så nu bör jag leta efter en ny bil och denna får väl skrotas. Jag anade att detta skulle bli såhär... nu innan jul inte så kul alls faktiskt.
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]