Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick dessa monterade på bilen efter påpekande på service att en bussning i originalarmen började bli sliten och då jag ändå ville ha bättre respons så varför inte?
Har nu efter läst på forumet sweedspeed fått lite kalla kårar då jag sett hur köttad en bussning var efter några veckor och då jag tycker min bil börjat bete sig skumt vid kraftigare inbromsningar (känns som att ena sidan reagerar snabbare och ratten+bil vill vika sig åt ena hållet) så undrar jag om det är bussningarna som lagt ner.
Någon annan har haft dessa bussningar - bra eller värdelöst? Ska jag börja spara till originallänkarmar?

Har tyvärr inte tillgång till lyft (annat än ramp och då ser man ändå ingenting) :cry:

Tette
Hej Tette,
Tidigare hade vi en variant av länkarm där bägge bussningarna var i polyurethan -utförande.

Det visade sig att den bakre bussningen tyvärr inte stod emot de påfrestningar som byggs upp vid körning.
Den fick arbeta alldeles för mycket i en missgynnande ledd vilket resulterade i snabb förslitning.

Därför har våra nuvarande länkarmar i polyurethan -utförande, en förstärkt bakre gummibussning och
en främre bussning i polyurethan utförande. Det ger en längre livslängd och även en bättre känsla.

Den nya bakre bussningen är utformad som Volvos nya variant (Dom har också stora problem med den tidigare bussningen).

Vill du ha hjälp att få dessa länkarmar ersatta mot den nya varianten, kontakta gärna vår kundservice så hjälper de dig att lösa detta på bästa möjliga sätt.
Detta gäller självklart övriga kunder med liknande problem.

Trevlig kväll!

Mvh Skruvat.se

jag slår dig med 1år 2016 köpt[…]

Glömde skriva med det i första inlä[…]

Jag fick upp nu samma problem med min bil. Volvo v[…]

Laddinställningar i sensus

Hej! Fick min nya Volvo v60 recharge i förrg[…]