Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Hej alla glada volvoägare !

Jag har fått ett nytt problem med bilen, varje gång jag sätter mig vrider om nyckeln till läget innan startläget, så kommer fläktarna igång och det luktar minst sagt SVETT från fläktarna, detta luktar så tills jag slår på tändingen och bilen är igång, när bilen är igång så tar det 2 till 5 sekunder sen så är det lukt frit och det duttar på ordentligt med kallt luft och alt är som det skall vara, nu har jag sökt bland forumet och hittat några till med samma problem, men endå så förstår jag inte vad man kan göra åt detta fel, såg i ett inlägg att det va nån kille som hadde öppnat alla dörrar och haft bilen igång på max med ACn på i ca 30min, sen är det löst, har inte testat detta, och vet inte om det kan hjälppa heller? ,fins det nån därute som förstår sig på problemet ?

Mvh till alihoppa !
av Noodles
Har du ACn på jämt?
av Frigge
samcan skrev:Hej alla glada volvoägare !

Jag har fått ett nytt problem med bilen, varje gång jag sätter mig vrider om nyckeln till läget innan startläget, så kommer fläktarna igång och det luktar minst sagt SVETT från fläktarna, detta luktar så tills jag slår på tändingen och bilen är igång, när bilen är igång så tar det 2 till 5 sekunder sen så är det lukt frit och det duttar på ordentligt med kallt luft och alt är som det skall vara, nu har jag sökt bland forumet och hittat några till med samma problem, men endå så förstår jag inte vad man kan göra åt detta fel, såg i ett inlägg att det va nån kille som hadde öppnat alla dörrar och haft bilen igång på max med ACn på i ca 30min, sen är det löst, har inte testat detta, och vet inte om det kan hjälppa heller? ,fins det nån därute som förstår sig på problemet ?

Mvh till alihoppa !
Man kan göra en odör behandling på evapuratorn som sitter i kupèn.
Lukten kan komma från den. Alternativt att någon dränering inte fungerar som den ska så det står unket vatten i paketet.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av falcon
Har du bytt kupefiltret ?, min lukade lite unket det försvann efter kupefilter byte.
Användarvisningsbild
av samcan
Noodles skrev:Har du ACn på jämt?
nu har jag den på jämt, förra vintern så stängde jag av den men har inte tänkt att göra det nu, har hört att det är bättre att ha den på för j'ämnan!
Användarvisningsbild
av samcan
Frigge skrev:
samcan skrev:Hej alla glada volvoägare !

Mvh till alihoppa !
Man kan göra en odör behandling på evapuratorn som sitter i kupèn.
Lukten kan komma från den. Alternativt att någon dränering inte fungerar som den ska så det står unket vatten i paketet.

/Fredrik

ska checka upp det tack för rådet !
Användarvisningsbild
av samcan
falcon skrev:Har du bytt kupefiltret ?, min lukade lite unket det försvann efter kupefilter byte.
Ska byta den också det är daggs, ska nog faktiskt börja med att byta den , det är nog inte så dyrt, sen raporterar jag !
av DarKMaN
samcan skrev:
falcon skrev:Har du bytt kupefiltret ?, min lukade lite unket det försvann efter kupefilter byte.
Ska byta den också det är daggs, ska nog faktiskt börja med att byta den , det är nog inte så dyrt, sen raporterar jag !
Om det inte hjälper så är det enda man kan göra är att lämna in bilen på
VOLVO o få en behandling mot det brukar kosta runt 1000-2000kr beroende på var man lämnar in det, hade så på min AUDI A6 men det gick på nybilsgarantin, efter den behandlingen så tar det ett tag innan den har luftat igenom hela kanalerna så idag så luktar det inget. skönt det för i sommras har värmen varit olidligt : )
av axet
:D :D har du prövat att tvätta dig? :D :D :D
(sorry kunde inte låta bli......)

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]