Moderator: Moderatorer
fn skrev:Om en verkstad har tio servicepersoner och en utav dem en dag på en bil skulle göra något som den kunden inte alls är nöjd med kommer hela det stället klassas som värsta bottenstället för all framtid... om kunden är arg.gör dom jobbet rätt så klagar ingen
zenobia skrev:.Det är glädjande att du ändå har bytt till en annan AUKTORISERAD verkstad. Hoppas förtroendet kan återupprättas där!
Som jag sagt tidigare handlar inte detta om en liter spolarvätska eller lite saknat fett på dragkroken. Det handlar om förtroende.
Man lämnar trots allt in sin bil till något som marknadsförs som det bästa men kan unna sin bil, nämligen ett besök på märkesverkstaden.
De kan ta mer betalt för sina jobb då de påstår att de levererar ett mervärde. Så länge mervärdet levereras är det troligtvis värt att betala dom extra slantarna. Men när man får tillbaka sin bil med ovanstående brister har märkesverkstaden missbrukat sitt förtroende när dom inte har tillräckliga rutiner för att säkerställa kvalitén på den produkt dom levererar.
När förtroendekapitalet är recucerat enligt ovan är det lätt att börja tänka i negativa cirklar och därmed börja ifrågasätta vad mer dom har misslyckats med att leverera. Tyvärr måste jag säga att verkstaden inte har gjort något för att försöka upprätta sitt förtroendekapital gentemot mig som kund. Dock har dom försökt att kompensera på andra sätt för att få mig nöjd.
Därmed har dom inte förstått vad som är problemet och vad som då skall repareras, nämligen förtroendekapitalet och inte något annat tjafs. På eget initiativ och på egen bekostnad har jag bokat en tid i morgon hos en annan auktoriserad Vovloverkstad i Göteborg. Dom har fått uppgiften att gå igenom samtliga de punkter som den första verkstaden påstår att dom har gjort.
Förhoppningsvis visar det sig att den första verkstaden har gjort det dom har fått betalt för att göra och då är den delen av problemet ut världen.
Det tråkiga är dock att det är jag som tog tag i detta och inte leverantören.
.
zenobia skrev:Vad jag inte fattar är att dom inte förstår hur enkelt det skulle kunna vara för dom...Exakt så enligt ditt alternativ två har en verkstad sagt till mig en gång -" Vad skall vi göra för att du blir nöjd och kom hit så skall vi inte göra dig besviken, du skall vara nöjd när du kör härifrån."
"Aj fan, det var inte bra. Vi kommer och hämtar din bil och låter en annan kille gå igenom den extra noga." I samband med detta får dom väl sedan lusläsa serviceprotokollet och fila på varje mutter som ingår i servicen så att man inte kan hitta minsta tveksamhet...
Som alternativ två kan dom ju ställa frågan... "Vad skall vi göra för att du skall bli nöjd?"
Och vips skulle saken vara ur världen.
zenobia skrev:nu är jag övertygad om att denna punkt inte har utförts alls.CarMan skrev:för att åter gå till ämnet, det är ju som sagt mycke spekulationen, men vi har inte fått al fakta.Den delen är lika osmord så vitt jag kan se. Det sitter rester av smutsigt fett men inget mer. Det fettet som finns i den lösa delen borde ha smetat av sig på den fasta delen om dom provat.
fråga:
Har dom missat att smörja den vesentliga delan i draget, själva den lösa delan som har låsmeckanismen? det är ju denna del man ska säkerställa att den låser som den ska. eller var det bara den fasta järnbiten som inte vart smörjd
Teemu skrev:Då har dom ju missat hela poängen med "Personlig Servicetekniker".Frigge skrev:Det är inte på något sätt så illa som beskrivs i denna tråd, tyvärr (som i alla brancher) finns det idioter som inte gör sitt jobb rätt. Detta är som tur är inte så vanligt, alla verkstäder gör så mycket dom bara kan för att få nöjda kunder, det är ju dom dom lever på. Alla verkstäder blir kontrollerade på något sätt,antingen av Bilprovningen eller en Intern kontroll person. Personer som upprepade ggr missköter sitt jobb blir utan tvekan förflyttade med omedelbar verkan för att det inte ska upprepas.Den lokala verkstaden här sade sig ha personliga tekniker. Men när man lämnar in och hämtar ut bilen så är det ändå kundmottagaren man pratar med. Det enda man har med den personliga teknikern att göra är om man speciellt ber om att få tala med denna - annars ser man inte röken av honom.
Jag skulle ju rekomendera dom som är oroliga att lämna bilen på en Verkstad med "Personlig Servicetekniker" Där får man en personlig kontakt med personen som jobbar med bilen o inte en kundmottagare som knappt vet hur en modern bil fungerar (grovt uttyckt, jag vet).
/Fredrik
V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]