Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kör givetvis utan...bränt barn skyr elden! Det blir nog billigast så också om det ska kosta över 1000 spänn för att låsbultarna måste svetsas loss varje gång man ska skifta däck!
Fred skrev:Jag kör givetvis utan...bränt barn skyr elden! Det blir nog billigast så också om det ska kosta över 1000 spänn för att låsbultarna måste svetsas loss varje gång man ska skifta däck!
När man ändå är inne här kan man väl fråga er som haft Volvo ett antal år , Morsan hade en vw Jetta med hjulbultar och dom drog åt sig själva mellan vår o vinterbyte så dom satt som F... , är det likadant med volvos hjulbultar ===??????
dom drar inte åtsig själv, det kan vara 2 saker. är det en alu fälg så kan den erga, då blir den tjockare. eller så fasnar den hårt på den konandeytan om det är en stor yta.
något som sitter på kona släpper man lättast med några regäla slag, innan man börjar skruva...
CarMan skrev:dom drar inte åtsig själv, det kan vara 2 saker. är det en alu fälg så kan den erga, då blir den tjockare. eller så fasnar den hårt på den konandeytan om det är en stor yta.
något som sitter på kona släpper man lättast med några regäla slag, innan man börjar skruva...
Okej tack CarMan
dieselmagnus skrev:Enkelt! Skaffa inga hjullås. Vill de sno dina fälgar så gör dom det. I annat fall tar de hela bhilen. Egentligen löjligt att skaffa låsbultar om man har vanliga fälgar, dvs under 19". De försäkringsbolag jag pratat med kräver inte hjullås vid fälgbyte.
Jag har inte försäkringsbeskedet framför mej, men har för mej att Volvia har 5000:- i höjd självrisk om hjulen försvinner och det saknas "låsmuttrar/bultar".
pang58 skrev:
dieselmagnus skrev:Enkelt! Skaffa inga hjullås. Vill de sno dina fälgar så gör dom det. I annat fall tar de hela bhilen. Egentligen löjligt att skaffa låsbultar om man har vanliga fälgar, dvs under 19". De försäkringsbolag jag pratat med kräver inte hjullås vid fälgbyte.
Jag har inte försäkringsbeskedet framför mej, men har för mej att Volvia har 5000:- i höjd självrisk om hjulen försvinner och det saknas "låsmuttrar/bultar".
Det stämmer enligt villkoren på Volvias hemsida.

/Thomas
dieselmagnus skrev:Byt bolag då skulle jag säga. Ingen konst att stjäla hjulen med låsbultar om man nu vill.
varför byta bolag? det är ju bara att montera hjullåsen så är inte självrisken förhöjd !
Om du bara har låsbara hjulbultar För att bolaget "kräver" detta.

Om du skulle råka ut för stöld av hjulen så satt väl självklart dom monterade :wink:

De e väl inte så att Tjuven råkade ta med sig alla dina "snygga" kromade bultar Och kolla han tog även med sig dom låsbara hjulbultarna så synd hur skall Du nu bevisa att du hade låsbara hjulbultar :D

Självklart satt dom på det kräver ju försäkrings bolagen.

Vad sedan du hade på är helt ointressant vem skall/kan kolla detta
Endast ditt samvete och det är rymligt eller Du "Sparar" 5000:-

Tjuven e den som kan ta loss Alla låsmuttrar/bultar tar endast minutrar mer om du har det

Har själv inga låsmuttrar på bilen

Har dock fatt hjulen stulna 2 ggr och då har dom legat i förrådet så låsmuttrarna hade ändå ingen verkan

Ta bort skiten och må bra Bespara er aggressionerna detta ger er

//Goose
Ville bara egentilgen belysa att volvos låsbultsats är värdelös enligt mig. Var och en gör vad man vill me detta!!! Jag avråder dock volvos låssats eftersom en vanlig svensson efter en slintning riskerar att hylsorna förstörs. Vill man stjäla något så går det alltid. Ni som vill satsa på volvos låssats gör det men jag skulle avråda detta.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]