- lör 03 dec 2005, 17:26
Disskusionerna lät väl likadant när chiptrimmet var ett nytt påfund kan jag tänka mej........
NCR>>Du vet väl att taliban betyder "lärd man" eller "vis man"?? Bättre taliban än trångsynt....... Kom med något konstruktivt nästa gång....
Jag VET av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt att köra på etanol. Etanol var dessutom det ledande fordonsbränslet innan oljeindustrin började blomstra på 1920-talet.
//David
åsaboe skrev:Ja, inte tusan chippar jag en bil som jag vill ha garanti på. Varken chippar eller häller brännvin i den... Personligen är jag definitivt ingen vän av trimning med chip som inte lämnar spår. Att sälja en sådan vidare är i mina ögon rena bedrägeriet. Hoppas att biltillverkarna och deras elektronikkollegor lyckas åstadkomma bildatorer som avslöjar sådant.Ursäkta att jag frågade!!! Nu var ju inte frågeställningen hur du ställde dej till chiptrim utan om garantierna sattes ur spel även vid en chiptrimning.
För mig är det uteslutet att köpa en modern bil privat, just på grund av chiptramset. Och numera även på grund av bilalkoholismen kanske
Disskusionerna lät väl likadant när chiptrimmet var ett nytt påfund kan jag tänka mej........
NCR>>Du vet väl att taliban betyder "lärd man" eller "vis man"?? Bättre taliban än trångsynt....... Kom med något konstruktivt nästa gång....
Jag VET av egen erfarenhet att det går alldeles utmärkt att köra på etanol. Etanol var dessutom det ledande fordonsbränslet innan oljeindustrin började blomstra på 1920-talet.
//David