Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Lövet skrev:Hörrni vad ni skräms. Den där antennen är bara en vanlig handsfree GSM antenn.
Vad används den till? Vad jag kunde se hade inte bilen en inbyggd telefon men jag kanske inte undersökte tillräckligt noga. Jag va upptagen med det maskinella.

Har en GSM-antenn någon annan funktion än som just mottagare vid inbyggd telefon?
av Lövet
Det är snarare någon form av eftermonterad lösning
av Alexas
Hon är hemma! Mycket nöjd :)

Visst det "låter" lite här och var från den nu när man kört med den på alla typer av underlag men de stora lätena är borta som jag påpekade. Det är trots allt ingen fabriksny bil jag har köpt.

Otroligt skön att köra.

Det jag va rädd för efter att ha läst forumen va förbrukningen. Jag landade enligt datorn på 7,6 i medelförvrukning vid körning på landsväg (jag höll 90 km/h). Jag tycker definitivt inte att det är mycket.
av Alexas
Här är de första frågorna efter dagens köp. Föregående ägare har valt att blanda däck på sommardäcken. 2 st Hankook Ventus prime och 2 st Michelin Primacy 3. Michelinen är väldigt slitna (mindre än 1 säsong kvar) och Hankooken är nästan nya. Vad jag kunnat läsa mig till är detta big no-no på AWD. Är det så på haldexen också? Isåfall beställer jag två nya Hankook bums!

Och en liten fundering, är det någon mer än mig som tycker att halvljuset (xenon) är mycket bättre? Vi diskuterade det lite längre upp i tråden men jag måste säga att halvljuset är i mina ögon mycket bättre än min XC70. Bortsett från kurvljuset så är min nya (gamla) V70 mycket bättre i ljusflöde, kelvin och jämnhet.
av Lövet
Nej det är inte bra att köra med olika slitna däck. Det du kan göra under tiden är att sätta de bästa däcken fram. Om du sätter slitna däck fram roterar dessa snabbare än bakdäcken pga mindre rullomkrets = bilen tror att framdäcken spinner. Inte bra.
av Alexas
Kommer beställa 4 nya. Sommarsulorna är ojämnt slitna. Diffar 2 mm mellan vänster utkant och höger. Så 4 nya och en fyrhjulsinställning på det får det bli. Tänkte fixa fjäderbenslagret innan det också så är allt nytt och fräscht.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]