Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som fått igenom det på en bil som är mer än 8 år?

Min har blivit mer än 8 sedan jag fotade på Upplands Motor, och eftersom vi flyttat kontoret ligger det inte bra till längre, så det skulle vara smidigt att kunna göra det på Bilia istället. Särskilt som Upplands Motor verkar vilja lacka om istället för att byta dörren. På dem låter det som att Volvo knappt hört talas om det förut, och de var tvungna att skicka in två gånger innan det gick igenom på goodwill. Enligt dem är det Volvos direktiv att rostsanera och lacka om...
Tackar för tipset! Läste detta av en tillfällighet förra veckan, gick ut och kollade och visst fanns där rost under listen. Ringde och fick tid för "besiktning" , två dagar efter den är jag redan inbokad för dörrbyte om några veckor. Har bara ett par månader kvar av rostskadegarantin, så det var tajming! Enligt killen jag talade med (Helmia Karlstad) är det inget som Volvo bråkar om när det gäller tydligt rostiga dörrar.
Nu har dom fixat min dör (ELLER VAD MAN SKA KALLA DET)

Var ner till bilias i köping så dom tog kort å skicka in tog 2 månader innan svar och dom skulle fixa det.
lämna in den i tisdags morse och idag ringde dom att den var klar (torsdag).
Hämta bilen och såg att dörren var skitig på insidan (alltså gamla dörren kvar) tog bort listen å var lackat där lyser då in i spåret där gummi listen sitter där hänger det stor rost flaga å syns att det är rost på insidan.
Inom ett år är ju rosten tillbaka igen hur fan tänker dom?
Blir ner imorn när dom öppnar å kolla hur dom tänker.

Så trött på bilia i köping och många som är kan skriva sidvis med grejer dom misslyckas med eller skiter i..
Ok, tack

Förresten. De som lagt upp bilder på sina vänsterdörrar, har väl fotat fel list?
Menar inte TS den list som sitter närmast överkant på rutan (när den är upphissad), på insidan?
Det är iaf där bakom som det gömmer sig en fals.
Bilderna i tråden visar ju övre delen på dörren och där är det ju bara en bockad kant...
Jag hittar, förresten, ingen rost på min V70N -02 (inte bakom några av de två listerna på dörren...) Puh!
Men min är tillverkad sent 2001 och då hade väl inte falsutrustningen gått sönder ännu(?)
Åba skrev:Ok, tack

Förresten. De som lagt upp bilder på sina vänsterdörrar, har väl fotat fel list?
Menar inte TS den list som sitter närmast överkant på rutan (när den är upphissad), på insidan?
Det är iaf där bakom som det gömmer sig en fals.
Bilderna i tråden visar ju övre delen på dörren och där är det ju bara en bockad kant...
Nej, det är själva listen som tätar mellan dörr och kaross som menas. Den listen sitter i en fals.
Bild
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

köpte dom här från aeromotor[…]

Byta skärm V60 2013

Hej! Jag uppdaterade min bil med en ny skärm[…]

V50 D2 har börjat vibrera

Gissar på kass spridare. Tyvärr vanlig[…]