Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sort
Sharkman skrev:Plockar upp denna tråd igen.

Jag har nämligen tänkt ta hem en lite större laddning med T5 dioder för instrumenteringen (3dioder/sockel=bra spridning) och T4 NEO Wedge för ljusvred osv.
Har tagit hem några för test så jag ska lägga upp bilder också.
Men jag vill kolla intresse först för vita, blåa och ev. röda dioder. Kommer bli bra priser och jag tänkte isåfall erbjuda färdiga kit till S60/V70N.
Det går också bra att ex.vis blanda och ha blått i färddator osv ihop med vitt i mätarna.
Och för de som vågar ska jag ordna fram kit med ytmonterade dioder för stereo osv.

Men som sagt vill jag veta hur stort intresse det är innan jag tar hem.

Jag är intresserad av ett Blått kit till min S60.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Noterat, återkommer efter min första beställning med mer info.
av J.F.S
Sharkman skrev:Plockar upp denna tråd igen.

Jag har nämligen tänkt ta hem en lite större laddning med T5 dioder för instrumenteringen (3dioder/sockel=bra spridning) och T4 NEO Wedge för ljusvred osv.
Har tagit hem några för test så jag ska lägga upp bilder också.
Men jag vill kolla intresse först för vita, blåa och ev. röda dioder. Kommer bli bra priser och jag tänkte isåfall erbjuda färdiga kit till S60/V70N.
Det går också bra att ex.vis blanda och ha blått i färddator osv ihop med vitt i mätarna.
Och för de som vågar ska jag ordna fram kit med ytmonterade dioder för stereo osv.

Men som sagt vill jag veta hur stort intresse det är innan jag tar hem.

Klart intressant med ett blått kit! :)
nu vill jag vara en sådan jobbig jäkel :) suttit och googlat runt och letat som en ***** efter vilken sorts lampor det behövs för all instrumentering, lampreglage, ECC, stereo, dörrsidor osv i en S60, läst igenom denna tråden och blev inte mycket klokare heller, så jag undrar vad behövs? tror det hade varit uppskattat med en rak lista på vilken sort av lampor i olika delar :)

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
av greeeken
Frankenberg skrev:nu vill jag vara en sådan jobbig jäkel :) suttit och googlat runt och letat som en ***** efter vilken sorts lampor det behövs för all instrumentering, lampreglage, ECC, stereo, dörrsidor osv i en S60, läst igenom denna tråden och blev inte mycket klokare heller, så jag undrar vad behövs? tror det hade varit uppskattat med en rak lista på vilken sort av lampor i olika delar :)

Mvh Daniel
Till DIM så är det T5 sockel om du har en bil fram till 2005
Stereo ,reglage är ytmonterade lysdioder 3 mm
Användarvisningsbild
av greeeken
Frankenberg skrev:i min bil (s60 från -02) har lampreglaget inte ytmonterade utan T3 lampor vad jag kommer ihåg (bytt dom en gång tidigare) dom jag inte bytt än är ECC, dörrar och rattknapparnas dioder
Ja syftade mer på reglaten ECC där man ser vilken hastighet man har på fläkten dom är ytmonterade dioder.
Själva balysningen till reglagen är lampor ja. Om man kan hitta blåa vet jag int edå jag inte letat.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]