Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martinmat
hämtade ut bilen i onsdags, nu med ny regulator. Än så länge så har den startat prickfritt, jag vill dock vänta lite längre innan jag ropar hej. Nu får man ju hoppas den nya regulatorn håller längre än 3 år/9000 mil. Eller ska den ses som förb. Artikel? Blir ju dyrt i så fall. Denna gick ju på garantin som tur var.
av snogrön
Har tittat igenom tråden och har en fråga, om man har problem med att bilen även stannar på bensin kan det då vara regulatorn eller är som helt separerade system? Smat kan en programvaru uppdatering gör att det kommer "fler" problem

MVH

Johan
Användarvisningsbild
av Martinmat
Om bilen stannar när du kör på bensin så låter det ju som felet inte är gasrelaterat eller så ligger felet i ngn av delarna som delas av både bensin och gas, i så fall är det ju knappast gasregulatorn. Stannar den alltså oavsett vilket bränsle du kör på?
Användarvisningsbild
av Martinmat
Tänkte bara uppdatera med att bilen fortfarande startar som ett skott, inga tröga starter sedan bytet :P

Hur gick det för dig Kriztoffer80? Fick du nånsin pengar från firman? (nyfiken)
Martinmat skrev:Tänkte bara uppdatera med att bilen fortfarande startar som ett skott, inga tröga starter sedan bytet :P

Hur gick det för dig Kriztoffer80? Fick du nånsin pengar från firman? (nyfiken)
ännu har det inte klirrat in något på kontot, ARN har ju 100år i handläggningstid så jag har inte fått något beslut där ifrån ännu men jag tycker det borde komma nu....har inte ens kollat om bilfirman finns kvar i livet.
av Admiral
Hej
Har kylarvätska/vatten läckage från gasregulator på min V70-07, kan någon tipsa om ev. det kan vara dåliga/läckande O-ringar i regulator som orsakar problemet, tycker den är lite svårstartad också, har bytt tändstift men ingen direkt skillnad, någon som kan hjälpa?
Var, hur får man enklast tag på ev. repsats?
Micke
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.