Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
jag förstår din tanke CEDRIX.
men summern sitter i DIM datorn om jag förstått rätt? misstänker det kan bli andra problem om den kopplas bort. möjligen ersätta den med ett lämpligt motstånd för att lura can-bus systemet? det här ligger utanför mitt kunskapsområde. med litet tur kan någon kanske svara på det?
Isak
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Be att US programvaran installerad istället då slipper du ljudet när bältet inte är inkoplat däremot så kommer det låta när dörren är öppen.....
Användarvisningsbild
av CarMan
Cedrix skrev:Med andra ord är det bättre att koppla ur sladden till summern. Då lurar man inget system, och blinkandet fungerar fortfarande som varning. Eller är det samma summern till tex. Blinkers ljudet?

finns ingen summer tyver
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:jag förstår din tanke CEDRIX.
men summern sitter i DIM datorn om jag förstått rätt? misstänker det kan bli andra problem om den kopplas bort. möjligen ersätta den med ett lämpligt motstånd för att lura can-bus systemet? det här ligger utanför mitt kunskapsområde. med litet tur kan någon kanske svara på det?
Isak

Ljuder kommer från bilens högtalarsystem
Användarvisningsbild
av isak
vad är det som låter fan då CAR MAN?
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:får SRS fel information?
min fru är lika förbannad!
du har inte svarat på frågeställningen, JAG VÄNTAR! och säkert flera?

jag vill inte ha förkunnelser ang-trafiksäkerhet framtida ägare O.S.V från dig! BARA ERKÄNNANDE att det finns forummedlemmar som är förbannade på OLJUDET! INGA ANDRA AKADEMISKA UTLÄGG!
tror medlemmarna på forumet har förmågan att ha sin egen uppfattning!
Isak

Får be om urtsäkt, jag har inte uppfattan nån fråga. ta den igen så ska jag svara.

Jag är inte ute efter aatt lära dig trafik moral. Jag ser derimot en fara i att du o några till säger att man kan koppla ur ett system, utan att förklara vilka faror dom detta innebär. Man måste tydligt förklara vilka faror som finns !!!
När man gjort det kan dom som i framtiden läser forumet själva avgöra om dom vill koppla ur eller ej (talar man inte om farorna kan nån tro att det är ofarligt & då blir alvarligt skadad, i värsta fall dö)
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:vad är det som låter fan då CAR MAN?
? bältesvarningen? vad menar du?
Användarvisningsbild
av isak
tack för svaret!
hur som helst har jag lyckats lura bort oljudet utan felkoder o annat elände i de hår bilarna!
men du har fortfarande inte svarat på frågeställningen i ett inlägg i går kväll från mig?
Isak
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:tack för svaret!
hur som helst har jag lyckats lura bort oljudet utan felkoder o annat elände i de hår bilarna!
men du har fortfarande inte svarat på frågeställningen i ett inlägg i går kväll från mig?
Isak

Jag förstår att du tycker att jag inte svarat på nått, kan du ta frågen igen?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]