Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har visserligen ingen volvo men jag hittade denna fm sändaren i går på teknikmagasinet och blev verkligen sugen att införskaffa den innan jag åker på semester med bilen nästa vecka. Sen att teknikmagasinet har länkat till denna post var ju väldigt käckt :)

Men en fråga som ingen har ställt.. eller ens är intresserade utav kanske, hur det är med externa mp3 spelare?
Jag har en GPS med mp3 spelare som jag då skulle kunna koppla en vanlig 3,5mm kabel till fm sändaren.

Men jag antar att eftersom musiken spelas från en extern enhet så är det enhetens kvalité som gäller och inte mp3 spelaren från fm sändaren?..... om ni förstår

En fundering till gällande USB minne. Hur är det med de minnen som har U3? Om ni förstår vad det innebär...
USB minnet har egna småprogram med andra ord. Med autolaunch och en egen start-meny.
För jag har en radio/stereo spelare som tar emot USB minne, men just det U3 minnet klarar den inte av.

tack
siddan skrev:
Men en fråga som ingen har ställt.. eller ens är intresserade utav kanske, hur det är med externa mp3 spelare?
Jag har en GPS med mp3 spelare som jag då skulle kunna koppla en vanlig 3,5mm kabel till fm sändaren.

Men jag antar att eftersom musiken spelas från en extern enhet så är det enhetens kvalité som gäller och inte mp3 spelaren från fm sändaren?..... om ni förstår
Har iof inte testat med extern mp3 men jag antar att kvaliten på ljudet, som du säger, beror på enheten eller kvaliten på MP3-filen. Sändaren vidareförmedlar ju bara ljudet till radion/stereon i bilen.
siddan skrev: En fundering till gällande USB minne. Hur är det med de minnen som har U3? Om ni förstår vad det innebär...
USB minnet har egna småprogram med andra ord. Med autolaunch och en egen start-meny.
För jag har en radio/stereo spelare som tar emot USB minne, men just det U3 minnet klarar den inte av.
tack
Kommer knappast att fungera då den emulerar två partitioner för att man ska kunna köra program från den i windows. Ska däremot kunna gå om man plockar bort U3-funktionen mha t ex http://www.u3.com/uninstall/default.aspx.

Tycker själv att det är helt ok ljud i spelaren i min V70. Om man ställer in normalhög ljudnivå och pausar spelaren hör man lättare hur mycket brus det är på olika frekvenser. På hög ljudnivå hör man bruset om man pausar men inte på normal ljudnivå. Testade på en Audi A4 och där var det betydligt mer brus även om jag testade på olika frekvenser.

Ett problem som dyker upp ibland är att ljudet kan hacka till en halv sekund eller så. Vet inte om det beror på minnet eller nåt. Eller kanske kodningen av mp3-filerna.
Magren skrev:Eftersom Teknikmagget länkat hit så måste jag passa på att dissa denna produkt helt. Skitkasst ljud blir det enligt mitt tycke. Jag säger bara IMIV.

Hur kan du ens jämföra dessa 2?
Helt olika system som jobbar helt olika
Magren skrev:Eftersom Teknikmagget länkat hit så måste jag passa på att dissa denna produkt helt. Skitkasst ljud blir det enligt mitt tycke. Jag säger bara IMIV.
Iof har alla rätt att säga vad de tycker men den här kommentaren känns ju helt meningslös. Flera av oss här har köpt produkten och är mycket nöjda. Ingen som tvingat dig att köpa/använda den.

Själv har jag ingen aning om vad IMIV är för något. Men går det att fixa för 249:- och ljudet är mycket bättre så kan jag tänka mig att testa.
Om nu Teknikmagasinet länkar hit kan de väl redovisa data för
frekvensomfång
signal/brus-nivå
kanalseparation
Dessa säger ganska mycket om vad det blir för kvalité på ljudet som överförs via FM-sändaren. Naturligtvis avgör i sista hand det egna örat vilket ljudintryck man får.

Sen beror det också på HU 603ans radiodel. Har mottagaren kassa siffror för ovanstående (känslighetssiffran är också intressant) så hjälper det inte hur bra FM-sändaren än är.

Förresten alla ni som saknar Random: bara att ge fjärrkontrollen till småbarnen i baksätet, då blir det verkligen random :-)-)
vafförärdetpådetteviset skrev:
Förresten alla ni som saknar Random: bara att ge fjärrkontrollen till småbarnen i baksätet, då blir det verkligen random :-)-)
:D

Bästa förslaget idag
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]