Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
NCR skrev:
Ingen som helst nytta. Enbart utseende.
Nej renare bakruta blir det nog inte men någon slags nytta måste den väl ändå göra med tanke på att så många är villiga betala runt 4000 kr för en. Nytta behöver väl inte bara vara praktisk nytta eller...?

När jag beställde min så har jag för mig det stod "takluftomriktare" på kvittot...undrar just om den kanske till och med gör bakrutan skitigare än utan vinge.
Användarvisningsbild
av Loner
MIn hette takluftriktare på kvittot från volvo, och ja den göär iaf min ruta mndre skitig, men som vanligt på en kombi så slår rutan igen ganska fort.

Säg att man klarade 4 minuter utan vinge, då klarar man 5 med vingen.

/L
av svensen
Svein2 skrev:Hei.
Jeg har en V70XC 2001 mod. Kunne tenkt meg å sette på en vinge, det er veldig pent.-- (snip)
Det tenkte jeg óg! - Sto nesten øverst på lista da jeg henta min -06 Summum. -Takvinge! - Eller "spoiler" som vi nordmenn kaller det. Jeg hadde til og med tenkt å bore selv i den nye bilen.

Så sto jeg der, da. På ferga fra Kvanndal til Utne. På veg hjem med ny bil! Tilfeldigvis ved siden av en -04 MED vinge. Og med ett skjønte jeg hvorfor det kalles «spoiler»!

SÅ mye penere uten!!!

Og sånn ble det!

:)

Sven
av NCR
Moody skrev:
NCR skrev:
Ingen som helst nytta. Enbart utseende.
Nej renare bakruta blir det nog inte men någon slags nytta måste den väl ändå göra med tanke på att så många är villiga betala runt 4000 kr för en. Nytta behöver väl inte bara vara praktisk nytta eller...?

När jag beställde min så har jag för mig det stod "takluftomriktare" på kvittot...undrar just om den kanske till och med gör bakrutan skitigare än utan vinge.
Man brukar ju skilja på nytta och nöje av en anledning. "Praktisk nytta" kontra "nöjes-nytta" då eller?

Vingen är snygg, inget snack om saken men på frågan om den gör nån NYTTA genom att den sitter där så blir svaret "nej".
av Made
Inte ens bättre downforce i höga farter? :)
av NCR
Made skrev:Inte ens bättre downforce i höga farter? :)
Med en V70? :lol: :lol:
av nevyn
Den vingen är ju knappats en vinge, bara en bit stylingplast... :D
av Steff 99
Men det är allt bra fräckt med vinge...sedan så är downforce mycket markant runt 250 km/tim :-)
av mcmatte
Mats skrev:Om jag får din email (ej hotmail) så ska jag skicka över bruksanvisning i form av bilder.
Jag har precis köpt en vinge till min V70-06 och skulle vara tacksam för bruksamvisningen!

Mvh
Mcmatte
av Teemu
lägg ut din mail vart du vill ha den skickad - blir svårt annars :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken