- tis 23 okt 2007, 22:04
linnar skrev:vad jag kan läsa mej till så är det ingen som inväntat biltemas ord? Utan det döms för fullt?.. Det jag undrade var.. är folk likadana om det varit mekonomen? För jag har lämnat några hundra returer i mina dagar på allt möjligt som varit dåligt och även brustit.. kompensation har utgått.. TILL VERKSTAN som utfört jobbet, inget till kunderna. Och det har gällt hjullager, hjullagerhubbar, bromsok, stötdämpare, knutkors, några drivknutar.. ett antal hela drivaxlar.. osv.... Känner att det är i allra högsta grad relevant. Alla detaljerna har brustit.. inte slitits utan helt enkelt smackat till och varit trasiga.. Och det har flera med mej.. men aldrig har nån startat en tråd om trasiga farliga saker på mekonomen?.. Känner bara... VARFÖR?.. Vad är det som gör biltema så otroligt sämre än andra?..*pettson* skrev:hozz skrev:Förstår inte var i texten du mest missuppfattar.man kan ju klippa o klistra som man förstår?..
Jag skrev "Att för ett par år sedan sälja motorvärmare enligt Biltema S-godkända motorvärmare utan att vara detta ,sänkte mitt och andras trovärdighet
till Biltema."
Och du skriver
Jag menar, varför säger Biltema att den är S-märkt , när det sen inte är det? Det var det som mitt och andras förtroende för Biltema sänktes.
Och sen: Väldigt arrogant skrivet. Vad vet du om mina elkunskaper?
Sen kan väl tilläggas att en S-märkning betyder mer än att böja /dra lite i en kabel.
Ett avsteg från tråden, ber om ursäkt :)
Men jag ska underlätta..
Jag menar, varför säger Biltema att den är S-märkt , när det sen inte är det? Det var det som mitt och andras förtroende för Biltema sänktes.
Här är den raden du INTE läste..* Förutom då att utlovad märkning inte fanns. Det är ju inte så bra förstås? Men som du skrev? Det togs bort från hyllorna?. * Kanske bara jag som tycker det är ansvar att ta bort saker från hyllorna tills dom stämmer överens med annonserna?
Väldigt arrogant skrivet. Vad vet du om mina elkunskaper?
Sen kan väl tilläggas att en S-märkning betyder mer än att böja /dra lite i en kabel.
Svaret är att jag vet inte nåt om dina elkunskaper, dock ger du inte intrycket av att gått så djupt med dessa, ditt inlägg har lagts som om allt är farligt som inte är S märkt och det är totalt felaktigt. Och värst var väl att det var Biltema. Undrar om det skrikits om det var mekonomen? Vad gäller S märkningens förfarande så har jag varit med på testning av olika produkter för företaget jag jobbade på. OCH det är inte några avancerade tester, inga tester som säger nåt om framtiden, inget som säger nåt om materialets åldersbeständighet, materialpenetrering under framtida bruk, inga tester om galvaniska strömmar som försvagar metallen i kablaget.. med andra ord inte ett smack om vad produkten motstår i sitt liv i din bil. Inte ens ett kemtest är med, mot oljor och annat.. SÅ sätt gärna ditt liv i S märkningens händer. Jag skulle ALDRIG göra det. För S märkningen är en tredjeparts värdering som tillser att tillverkaren verkligen uppfyllt kraven han har på sej. Det är INTE S märkningen som dikterar villkoren. Med andra ord så är S märkningen klippt värdelös.
Frågan om bilvärmare handlar inte om S-märkning eller något annat heller
kring frågan. Vad det handlar om är frågan om hur seriösa Biltema är.
Mekonomen, som du nämner, är definitivt inte med i denna diskusion.
Ursprungsfrågan handlar om Biltemas lager av den typ som brustit och
tanken är om Biltema värnar om de personer som också köpt lagret men
ännu inte råkat ut för att de går av. Om så är fallet bör Biltema gå ut
med informationen att dessa lager omedelbart skall bytas och att
Biltema betalar jobbet.
I skuggan av denna mening nämns också andra saker som folk råkat ut
för. det görs för att bena ut Biltemas trovärdighet.
Detta kan sluta med att Biltema är trovärdig och gör vad som skall
göras för att förhindra värre olyckor. I skuggan av denna fråga hamnar
S-märkningsförfarandet förfärligt långt bort...