Jag känner igen mig, och lider verkligen med dig..Jag hade en 960 för en del år sedan, där kamremmen gick trots att det var servad enligt alla konstens regler. 12000 mil och 6 eller 7 år gammal.Det var bara att bita i det sura äpplet och betala drygt 20000:-. Nuförtiden byter jag bil oftare...
Kort sagt, efter att garantin och försäkringarna slutat gälla får man stå för det själv. Goodwill kan man kanske tycka i det här fallet, men någonstans måste givetvis företaget (Volvo och/eller Bilia) sätta gränsen. Max 15000 mil är man skyddad av försäkringar så är det bara. Och prylar kan gå sönder precis när som helst. Nu var det förmodligen en oljepump för ett par hundra som gav upp, med katastrofala följder. Skulle det varit samma klagan om det varit en CD läsare för samma pengar?
Att det står 15 på kö för motorbyten i taxibranschen säger knappast något om den totala kvaliteten, bilarna kan ju ha gått hur långt som helst och varit hur illa skötta som helst. Tillgången på delar och motorer framförallt från skrotade bilar är alltid låg på såpass nya fordon. Försök hitta någon attraktiv del till en 2003:a så får ni se.
/Thomas , som tycker det är för jävligt synd, men försöker se saken ur alla vinklar..
- By XRay89