Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker den här reprationen har gått korekt till (lite fundersam över mjukvaru laddningen)
annat är det om man råkar ut för nått som han i italien för några månader sedan, då kan man snacka om att verkstan gjort fel i sin felsökning!
av Kena
Ursäkta...uppfattade inte att en ickeauktoriserad verkstad varit inblandad, då är det ju de som är vållande, självklart. Kan bara inte se det rimliga i att en bil som kostar 270000 och uppåt inte ska hålla mer än några tusen mil innan helvetet bryter lös. Som jag skrev tidigare Volvo är inte ensam på banan. Har en tavla till på jobbet där står det "den som inte vill bli bättre, slutar vara bra" förutom den det står "kvalitet är när kunden kommer tillbaka, inte produkten" på.
Användarvisningsbild
av Bosa
Kena skrev:Ursäkta...uppfattade inte att en ickeauktoriserad verkstad varit inblandad, då är det ju de som är vållande, självklart. Kan bara inte se det rimliga i att en bil som kostar 270000 och uppåt inte ska hålla mer än några tusen mil innan helvetet bryter lös. Som jag skrev tidigare Volvo är inte ensam på banan. Har en tavla till på jobbet där står det "den som inte vill bli bättre, slutar vara bra" förutom den det står "kvalitet är när kunden kommer tillbaka, inte produkten" på.
Kan det läcka in vatten i en ny Lamborghini för x antal miljoner eller att en BMW 5-serie för 400k rostar efter ett år så lär nog t ex en bränslegivare kunna ge upp på en begagnad Volvo också. Det ultimata vore ju förstås en totalt felfri bil men den kommer nog aldrig byggas oavsett tillverkare. 8)
av Kena
Det kanske är så att vi bilköpare gör som med elleverantörerna. Vi väljer den minst jävliga eller de som har fel som man kan leva med.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Ursäkta...uppfattade inte att en ickeauktoriserad verkstad varit inblandad, då är det ju de som är vållande, självklart. Kan bara inte se det rimliga i att en bil som kostar 270000 och uppåt inte ska hålla mer än några tusen mil innan helvetet bryter lös. Som jag skrev tidigare Volvo är inte ensam på banan. Har en tavla till på jobbet där står det "den som inte vill bli bättre, slutar vara bra" förutom den det står "kvalitet är när kunden kommer tillbaka, inte produkten" på.
det är ingen som skrivit att nån annan verksta varit inblandad, där för dhr du heller inte missat nått.

men det jag vill säga är att det är ganska självklart att man inte får ut nått på garantin om garantin gått ut.
volvo vet ju inte om nån annan har orsakat felet eller om dom själva har monteat nått fel.

& det är därför man har garanti. normalt så hinner alla fel uppträda inom garanti tiden, gör dom inte det så är det stor sanorlikhet att nån annan varit inblandad.
av Kena
Bra, självklart, garanti tid gått ut då får det kosta hur mycket som helst. Ett tips isåfall till er som mekar, får att få det att brinna behövs syre, bränsle och värme. Tänk på det, tar man bort en funkar det inte. (syre=insug,bränsle=bensin och värme=tändning). Inte så fasligt mycket av det som inte går att mäta med instrument. Fast det kanske bara är på vår fabrik vi har instrument för att mäta sånt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Bra, självklart, garanti tid gått ut då får det kosta hur mycket som helst. Ett tips isåfall till er som mekar, får att få det att brinna behövs syre, bränsle och värme. Tänk på det, tar man bort en funkar det inte. (syre=insug,bränsle=bensin och värme=tändning). Inte så fasligt mycket av det som inte går att mäta med instrument. Fast det kanske bara är på vår fabrik vi har instrument för att mäta sånt.
& för er som inte mekar. det är gratis att laga bilen själv!!!
Användarvisningsbild
av VolvoBM
För att trösta trådskaparen så kan jag säga att liknande har hänt mig. Jag satt på ett X2000 då fruga ringde och sa att bilen stannat vid vägkanten. Samtalet bröts (då vi var i rörelse), så inga frågor hann ställas. När jag sedan fick tag på henne så höll bägaren på att dra upp den på bilen för vidare transport till SAAB. Vilket resulterade i en verkstadsräkning på ett par tusen. Sjävrisken löste som tur är ut, men pinsammheten var total när verkaren upplyste om att tanken var tom. Så det blev till sist 1700 för bärgaren/själrisk. nu för tiden ser jag alltid till att tanka upp bilen innan resor...... :wink:
ps. det fanns en mack inom 1 km från stoppet ds. :x :evil:
Användarvisningsbild
av camaro69
VolvoBM skrev:För att trösta trådskaparen så kan jag säga att liknande har hänt mig. Jag satt på ett X2000 då fruga ringde och sa att bilen stannat vid vägkanten. Samtalet bröts (då vi var i rörelse), så inga frågor hann ställas. När jag sedan fick tag på henne så höll bägaren på att dra upp den på bilen för vidare transport till SAAB. Vilket resulterade i en verkstadsräkning på ett par tusen. Sjävrisken löste som tur är ut, men pinsammheten var total när verkaren upplyste om att tanken var tom. Så det blev till sist 1700 för bärgaren/själrisk. nu för tiden ser jag alltid till att tanka upp bilen innan resor...... :wink:
ps. det fanns en mack inom 1 km från stoppet ds. :x :evil:

Jaha.

Slutsatsen är att kvinnor kan ..... eller?

:lol: :lol: :lol:
av OC-RA
Med tanke på tråden så kan tydligen män också.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Hej! Ibland så är tomgången lite […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007

Den verkar inte gå på alla cylindrar, […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]