Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
det är nog enklast för dem med reg.nr - annars kan jag tänka mig att det blir missförstånd ibland och även om det inte gäller någon här på forumet är det säkert någon annan som inte vet vad de har för motor, om kamremmen är bytt etc eller vad det nu kan vara...
av saint82
dave skrev:Du råkade inte fotografera bilen före du lämnade in den? så du får sakerna fixade o de inte struntar i saker?

Tur man inte bor i närheten av det stället!

Dave
nej, jag missade detta, deras verkstadskille fotograferade, men tydligen fotograferade han inte allt, jag har nu fått tillbaka bilen en adnra gång.
Jag personligen hmtade inte bilen, då jag har varit bortrest. Japp, dem löste inte allt som jag bad dem att fixa, det som dem had emissat sen innan.

Denna gången fick jag lånebil, men tvungen att betala för bensinen (vet inte om det är så det brukar vara)
Jag fick ingen ersättning för att jag hade tagit mig dit till almedal. Vet inte om dem lekte med mig med flit då jag åkte in på¨dagen var inte bilen där, utan fick åka in senare igen för att hämta den sketna verkstadsbilen. (personen som bokade bilen sa att det var bara att komma in när som helst)

Jag måste återigen åka in för at dem ska fixa om bakre stötfångare, platsklipsen som dem tog sönder bytte dem inte ens. det är säkert mer fel då jag inte har synat den under en lupp.
Det sjuka man får höra ifrån dem är "din bil e så gammal ändå, det går inte att fixa till den, hade det varit en ny bil hade vi gjort det" samt att "du klagar mkt, som sagt det är en gammal bil"

är man bland sveriges om inte nordens största bilverkstad så borde dem känna till sina begränsningar, klarar man inte av ett jobb så tackar man nej, lr så förklarar man redan då att det inte går att fixa vissa saker och frågar kunden ifall hon/han vill fortsätta att "anställa" en.

klart i efterhand kan dem säga precis vad dem vill då man är fast, så kan man inte fixa det, hade jag gått till en sketen verkstad då hade jag liksom fått ta det.

en fråga till er alla, när man lackar en skada på stöttfångaren, lackar man om hela stöttfångaren lr kör man bara delar av den????
från deras verkstadskille säger dem, vi lackar ju om hela stöttfångaren, men som jag vet så gör dem fanåme inte det!!!!!

fortsättningen följer.....
av saint82
stefnil29 skrev:Hej Saint 82.

Ta kontakt med Volvo i Göteborg och förklara ditt problem. Har själv varit i kontakt med dom tidigare (dom är trevliga), tror dom är intresserade av detta, eller rättare sagt dom borde vara det då Bilia Almedal skapar ett dåligt rykte för Volvo.
Hoppas det ordnar upp sig, man blir ju skit förbannad av att höra sånt här
Lycka till
/Stefan
Hej stefan!
Tack!

Om du läser posten innan så ser du att dem inte hade fixat problemet.
Kommer iaf inte att rekommendera stället till några som jag känner.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54

..kuddarna hjälpramen.. Du har väl […]

Tänk om de kunde gjort skärmen stör[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Spelar väldigt liten roll vilket märke d[…]

Letar oljetryckmätare

Haha, det gick mycket riktigt åt skogen men […]