Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Har för mig att "dåligt batteri" listas som en möjlig felorsak till någon av felkoderna för gasspjällett. Typ dålig kontakt någonstans.
2444ever skrev:Har för mig att "dåligt batteri" listas som en möjlig felorsak till någon av felkoderna för gasspjällett. Typ dålig kontakt någonstans.
Ja precis, jag har testat att byta batteri till ett som sitter i vår en andra bil och det blev ingen skillnad tyvärr.
INGA felkoder finns på bilen alls.

MVH JOHAN
av 2444ever
Volvoknasen skrev:En annan infallsvinkel, kan det ha något att göra med generatorn?
Har idag märkt att vid "gasning" så pendlar belysningen i bilen och sedan slår den ner och lägger sig lågt på tomgång.

MVH JOHAN
Har du dessa symptom även med det lånade batteriet?
av Volvoknasen
2444ever skrev:
Volvoknasen skrev:En annan infallsvinkel, kan det ha något att göra med generatorn?
Har idag märkt att vid "gasning" så pendlar belysningen i bilen och sedan slår den ner och lägger sig lågt på tomgång.

MVH JOHAN
Har du dessa symptom även med det lånade batteriet?
Ja, symptomen visade sig direkt med det batteriet, men visst, det kanske inte är 100 heller. Dock är ju problemet mer nu att den lägger sig på låg tomgång och beter sig sådär när man "gasar till" mjukt.

MVH JOHAN
Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]