Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

citat från ditt inlägg i tråden ett par steg upp
"Den stora organisationen gör att du får mer kunskap (bätre utfört jobb)"

Men ge dig, att byta ett par bussningar i framvagnen kan väll en mindre firma fixa utan "den stora organisationen"
Om den stora organisationen varit bättre hade det väll gett ett bättre pris. Eller?
Jobbet för mig som kund är ju ändå samma eller menar du att firman jag besökte fuskar?

Nästa inlägg från CarMan
"När det gäller versktan du prata om så tror jag det är en reklam grej dom kör med för att locka kunder"

Men ge upp nu, firman har varit igång i många år före jag började där som kund och var samma pris oavsett för alla.

Firman kan ladda mjukvaror och massa annat då det är en riktig verkstad.

Inse att du sitter i ett gigantiskt lurendrejeri där du är med och blåser kunder på massa pengar.

Vi inom tillverkningsindustrin här i Sverige har som krav att ständigt förbättra oss och sänka priserna varje år.
Vad gör ni?

Höjer priserna ständigt och försvarar detta.

/Roland
om man har står verksta så alla olika instanser har 8 timmar med sitt special jobb så blir dett effektivt o billigt at driva företaget.
Om det haltar så blir det lön till folk som inte jobbar.

Du får läsa på lite om företags ekonomi eller nått. om du är intreserad
Vad då kunskap och bred kompetens av ÅF.:shock:
Att kalla en felkod för spökkod på Bila, är inte kunskap.:evil:
Felkoden åtgärdades i samband med ett växellådsbyte på en extern firma, som inte var auktoriserad.
Ett växellådsfel som Bilia inte tyckte var av den digniteten att ett byte behövdes.
Det är kunskap och kompetens. :wink:
Har tyckt att du Carman har haft mycket bra svar och kunskap, men att inte acceptera andras kunskaper och synpunkter utan att alltid gå i försvar och inte kunna bita i det sura äpplet är svagt.:roll:
Låt oss få ta del av din kunskap, något som vi är mera hjälpta av och sluta att försvara ÅF i alla lägen. :wink:

Lennart
Jag känner inte till ditt fal med din låda, men jag tror du har rätt. alla sveriges drygt 80 återfösäljare, med alla detsas mekaniker, hur det nu kan bli, är alla lika dåliga som den du felsökt bilen hoss.
Ska man bedömma alla mekaniker efter ett enda verkstadsbesök på en specefik verkstad?
Nej, jag tycker inte man ska dra slutsatser av att man tillhör en viss organisation.
CarMan skrev:Den stora organisationen gör att du får mer kunskap (bätre utfört jobb)
Rånad, Och dom har inte ens rånarhuva på sig, Delarna för ett kamremsbyte kostar c:a 1200 kr. Tid 0,9 tim. kostnad 3800 kr. Det ger en timdeb på nästan 2800 kr.
Men klar- med marmor på golvet måte man få in lite slantar. Och meken har väl inte ens 150 i timmen..
Rånad, eller kanske blåst. Var hos läkaren för en friskundersökning. Tog inte mer än 15 minuter och inga reservdelar behövdes. Kostnad 1.500:-, det blir ett timpris på 6.000:- Och han hade inte ens klarlackad marmor på golvet.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
ja och va har den berömda bilprovningen tog 5min sist jag bes ink betalning 300 X 12 = 3600kr/h än värre vid drag bes 380 och det tar knappt 3min visst sen har dom kanske lite pappers arbete tandläkaren är oxå en dyr rackare 800:- för en undersökning och ett par röntgenbilder brukar ju aldrig ta mer än en kvart 20 min
CarMan skrev:Den stora organisationen gör att du får mer kunskap (bätre utfört jobb)
Håller inte med. I en stor organisation är du anställd för att utföra ett visst arbete under en tidsenhet, i en liten organisation är du anställd för din insats. Det är stor skillnad på varför de bägge organisationerna behöver just dig.

En stor organisation behöver inte vara mer påläst än någon annan bara för de har resurser. Alla vet ju vad Skanska ställde till med i Hallandsåsen, fastän de har Sveriges i särklass största organisation i sin bransh.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.