- ons 16 mar 2011, 10:12
Sök på Svenska bil på SAAB-forumet så får ni se. Många av oss som är lite mer bilkunniga ser att man kanske inte blir bedragen i lagens mening men lite smått lurade ibland. Saker som man vet tar kort tid att byta osv handskas helt annorlunda av en verkstad. De få gånger jag är på märkesverkstad får de "order" av mig vad de ska göra och inte. Uppstår komplikationer skall jag som kund underrättas.
Många vanliga Svenssons, ursäkta uttrycket lämnar in bilen och sväljer allt på räkningen. Sedan finns det många bra märkesverkstäder både för Volvo och andra märken. Det är också svårt att få rätt mot en verkstad som gjort fel för vi som kund har svårt att hävda vad som är sönder osv. Jag anser att det är svinpriser för vanliga servicear. Kostar tusentals kronor för 2h arbete. (Nu räknar jag bort kamremsbyte).
Många vanliga Svenssons, ursäkta uttrycket lämnar in bilen och sväljer allt på räkningen. Sedan finns det många bra märkesverkstäder både för Volvo och andra märken. Det är också svårt att få rätt mot en verkstad som gjort fel för vi som kund har svårt att hävda vad som är sönder osv. Jag anser att det är svinpriser för vanliga servicear. Kostar tusentals kronor för 2h arbete. (Nu räknar jag bort kamremsbyte).
- By MrS60II