Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Om handlaren är seriös så borde det räcka att säga att du har för avsikt att gå till ARN. De vill INTE stå med på listan. Är handlaren inte seriös struntar de i tex. svarta listan. Som du säkert förstått så inom 6 månader är det säljaren som skall bevisa att du genom felaktigt brukande orsakat att bilen gått sönder.
Användarvisningsbild
av Martinmat
:D Hade bilen på felsök idag. De har konstaterat trasigt membran. De ska byta regulatorn 16 feb. Allt går på garantin, bilbolaget selected! Tack för tipset fred!
av Fred
Skönt Martin! Speciellt att det går på garantin... :D

Det ska bli spännande att höra ifall du kommer uppleva att motorn blir piggare efter bytet, så som jag gjorde!
Användarvisningsbild
av Martinmat
vi får se fred. Som du skrev i ngn tråd så kan man fundera lite över kvalitén på regulatorerna. Veskar vara många som haft problem o det är ju ganska dyrt att laga...
av Fred
Ja, det verkar vara lite som med spjällhusen...efter ett visst antal mil så ger de upp. Det sjukaste är ju att det inte går att få tag i membranet som reservdel! Jag menar, det är inte speciellt svårt att skruva isär regulatorn och ett membran kan ju inte kosta många hundringar... :roll:
av Fred
Det skulle inte förvåna mig om man kan kontakta tillverkaren direkt och fråga om de kan skicka ett membran. Jag har för mig att de finns i Holland...de heter Necam och jag har en länk till deras hemsida. Tyvärr fungerar den inte längre så det är ingen idé att jag lägger in den här...de verkar ha blivit uppköpta av Teleflex men på deras hemsida finns ingen information alls om CNG... :roll:
Hej på er alla

JAg har ju glömt att berätta att jag bytte tryckgivaren (vid gastanken) och gasregulatorn för en nett summa av 19000:- men nu är bilen halt grym :) lättstartad i minus 30 grader :)

mitt ärende ligger på ARN för att få firman jag köpte bilen av att betala, men tyvärr så kommer han nog att skita i det, men nu vet jag iaf att delarna är bytta och jag kann köra länge utan att problemet ska komma igen :)
av Fred
Härligt att bilen nu fungerar som den ska! :D Nu kan du ju koncentrera dig på att få tillbaka pengarna från säljaren. Du skrev tidigare i tråden att du mailat PLUS-redaktionen...har du hört något från dem? Om inte, skriv igen, eller ring om det går! Att en bilhandlare inte följer konsumentköplagen och struntar i ARN´s rekommendation är ju något de verkligen brukar gilla att sätta tänderna i! :twisted: Just nu är ju dessutom gasbilar verkligen i ropet så om du förklarar för dem att Volvos gasregulatorer verkar ha dålig kvalité så kanske de ser ett större reportage att spinna igång på! De fick ju igenom goodwill från Volvo när det gällde spjällhusen! :twisted:
Användarvisningsbild
av Martinmat
Låter strålande att bilen nu går bra, hoppas du får igen dina 19 000 kr, räcker ju till en ganska flodig semester i sommar :lol:

Min bil är just nu inne för regulatorbyte och omlack efter att jag blev påkörd... Så nu åker jag etanol v70 :roll:

Jag hoppas jag får tillbaks den på tisdag som utlovat, saknar definitivt bilen och längtar efter att åter igen åka runt på rötslam :lol:

Återkommer med update efter jag fått tillbaks bilen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.