Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Jag kör med en Mio 168 med Destinator PN,hade MioMap från början men var inte riktigt nöjd med den grafiken. Köpte Destinator PN "löst" för 1290:- i ngn nät butik o är grymt nöjd. Fördelen med Mio168 o Destinator PN är att det är fullskärm på kartan o ikonerna man ska trycka på tonas ner markant för att inte störa. Testade idag en TomTom Go 700 o skärmen är bara fööör liten anser jag,programmet som sådant verkar helt ok. Den har mindre visning av gatunamn än min Destinator PN dock.
Jag är faktiskt mer nöjd med min egen PN o Mio 168 faktiskt.
Den är också MYCKET enklare att ha med sig i fickan när man lämnar bilen.
Kan klart rekomendera Mio:n faktiskt,absolut prisvärd.'

/Fredrik
Användarvisningsbild
av ateist75
Frigge skrev:Jag kör med en Mio 168 med Destinator PN,hade MioMap från början men var inte riktigt nöjd med den grafiken. Köpte Destinator PN "löst" för 1290:- i ngn nät butik o är grymt nöjd. Fördelen med Mio168 o Destinator PN är att det är fullskärm på kartan o ikonerna man ska trycka på tonas ner markant för att inte störa. Testade idag en TomTom Go 700 o skärmen är bara fööör liten anser jag,programmet som sådant verkar helt ok. Den har mindre visning av gatunamn än min Destinator PN dock.
Jag är faktiskt mer nöjd med min egen PN o Mio 168 faktiskt.
Den är också MYCKET enklare att ha med sig i fickan när man lämnar bilen.
Kan klart rekomendera Mio:n faktiskt,absolut prisvärd.'

/Fredrik
Jag kan bara hålla med, hårdvaran är otroligt prisvärd. Mjukvaran handlar mest om tycke och smak antar jag och dessutom finns det en stor flexibilitet när det gäller detta på Pocket PC fronten.

Kort sagt, tips till alla. Köp Mitac Mio 168 (3490 kr på netonnet just nu) och en Brodit hållare (150-200kr) och du har en billig och väl fungerande lösning som är hyfsat integrerad i bilen. Brodit har dessutom en hållare med ström kablar för fast installation om man inte vill använda ciggkabeln.
av Teemu
Eller så köper man en Navman Pin570 för under 3500kr och får dessutom postnr sökningen. Finns även Brodit hållare för den.
Användarvisningsbild
av ufriman
köp en HP iPAQ Pocket PC hx2190 3100:- + en blåtands gps o hållare + laddkabel från semsons för 800:- + sd kort 512-1gb (400/800:-)

Bättre kvalite
av Noodles
Jag har haft min Navman iCN520 Premium i ca 1veckas tid, jag är nöjd med den, smidigt att ha med, klarar postnummersökning mm.
Lär shoppa ett BrodIt fäste (har clips att fästa det på vid mittventilationen) till den så jag får den lite närmare, halvsvårt att se emellanåt om den sitter långt fram/nertill på rutan.
av NCR
Teemu skrev:Eller så köper man en Navman Pin570 för under 3500kr och får dessutom postnr sökningen. Finns även Brodit hållare för den.
Navman pin ÄR en Milo 168, bara olika namn på dem. :)
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Vi har en TomTom i lastbilen på jobbet. Grymt bra GPS tycker jag i allafall... :) Men ack så dyra dom är o ja tror det bara är en 300 men den duger....
av Frigge
Det bästa med en handdator är ju att man är fri att välja vilken mjukvara som helst,jag har själv bytt 3 ggr nu för att hitta en som jag gillar. Köper man en navigator som är färdig,typ TomTom eller Navman är man ju låst till deras mjukvara,det tycker allafall inte jag om. Personligen tycker jag ju också att man ska ha integrerad antenn o inte en Blåtandsantenn som även den måste ha ström,mycket kablar till fler enheter.

/Fredrik
av Teemu
NCR skrev:
Teemu skrev:Eller så köper man en Navman Pin570 för under 3500kr och får dessutom postnr sökningen. Finns även Brodit hållare för den.
Jasså, är det samma.... Ser inte likadana ut iaf... Men det kan ju vara ett annat skall iofs...
av NCR
Teemu skrev:
NCR skrev:
Jasså, är det samma.... Ser inte likadana ut iaf... Men det kan ju vara ett annat skall iofs...
Navman

Bild

Mitac Mio 168

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Så spännande!! Räknar med att d bl[…]

V50 T5 oljeförbrukning