Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Ren aluminium, jag kommer att fota den efter bytet så får ni se hur den ser ut. Jag skall byta på onsdag nästa vecka...

/Thomas
Funk skrev:Ren aluminium, jag kommer att fota den efter bytet så får ni se hur den ser ut. Jag skall byta på onsdag nästa vecka...

/Thomas
Aha okej, lägger till en bevakning på tråden så man får se hur den såg ut :) Har du fått kondensorn från skruvat? Några direkta skillnader på den mot biltemakondensorn? Den är ju svart på bilderna från skruvat men det var iof bilden hos biltema också.
Funk skrev:Den var svartmålad, och såg bra ut i största allmänhet...passformen visar sig nästa vecka.

/Thomas
Schysst att du kollade :) Då lutar det åt att det blir en sådan då.
Användarvisningsbild
av Funk
Så där, då var det fixat... Skruvats kondensor passade betydligt bättre än Biltemas. Då var man 4300:- fattigare... men det hade jag tänkt att Biltema skulle få stå för.

Bilden nedan visar tyvärr inte så bra hur det ser ut, men den mörkare delen av kondensorn är så sönderärgad att lamellerna blir till mjöl då man tar i dem

Bild

/Thomas
Användarvisningsbild
av Bosa
En dyrköpt lärdom då tyvärr, riktigt bra dock att du efter två år kommer med rapport hur det gick. Kanske nån annan kan undvika samma missöde. :)

Är bara att hålla tummarna för att Biltema står för fiolerna.
av Fred
Jag bytte ju till Biltemas kondensor ungefär samtidigt som Funk gjorde det så det är ju stor risk att även min ligger i farozonen. Det ska bli mycket intressant att se hur Biltema hanterar saken, står de för dina kostnader Funk så måste de ju även stå för mina, om problemet uppstår även hos mig.

Keep us informed! :D
Funk skrev:Ren aluminium, jag kommer att fota den efter bytet så får ni se hur den ser ut. Jag skall byta på onsdag nästa vecka.../Thomas
Ett tunt lager expoxi skyddar ju otroligt bra. Väljer man dessutom en mattsvart skyddsfärg så ökar ju värmeöverföringskapaciteten jämför med det blanka aluminiumet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]