Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bowen
Jag kanske är korkad, men kan du förklara vad det är, för jag ser inte riktigt om det är en typ av kontakt eller en fastsättningsmojäng? Som en sockerbit typ?
av kamilenski
Bowen skrev:Jag kanske är korkad, men kan du förklara vad det är, för jag ser inte riktigt om det är en typ av kontakt eller en fastsättningsmojäng? Som en sockerbit typ?
Det är en skarvkontakt. Man jackar sig på en befintlig ledning, stoppar i en annan ledning i det andra hålet och får kontakt med ledaren utan att klippa den. Metallen skär genom plasten in i kopparn.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... -st-44035/
Användarvisningsbild
av Bowen
kamilenski skrev:
Bowen skrev:Jag kanske är korkad, men kan du förklara vad det är, för jag ser inte riktigt om det är en typ av kontakt eller en fastsättningsmojäng? Som en sockerbit typ?
Det är en skarvkontakt. Man jackar sig på en befintlig ledning, stoppar i en annan ledning i det andra hålet och får kontakt med ledaren utan att klippa den. Metallen skär genom plasten in i kopparn.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... -st-44035/
Ja ok, tack för alla svar. Kollade på lokala macken men dom hade inga.
Jag gjorde en lösning med att klämma på en del av en kabelsko så det skulle sitta ordentligt. Sen eltejp.

Men jäklar vad meckigt det var att få kablar på plats osv.
Sen var det himla meckigt att få igång iphonen, switchar hit och dit. Men tillslut kom det igång via iPhone-kontakten. (fick det att funka först bara med aux-pluggen)

Nu skall man bara testa alla olika funktioner osv, men byta låt går i alla fall fint från ratt och stereo.
av matti111
Hejsan!

Jag har följt tråden, och läst att många har beställt auxadapter till hu603 från en sida som heter auxadapter.se. Sidan finns tydligen inte längre, för det kommer inget annat än en vit tom sida fram när man söker den. Vet någon var jag kan få tag på aux adapter till volvo stereon?
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]