Hej på er! Krax, jag har liknande problem (växlar själv mellan gas och bensin, ibland frenetiskt, lägger av på gas, jobbigt med automat, har bytt filter, kollat läckor och tryck hos Stadspartner i Linköping vilket inte hjälpt för nu går den inte alls på gas..) och kom och tänka på en sak som skulle hjälpa vid en så komplicerad felsökning som gasdelen. En Biliaverkstad per lagom stor stad borde kunna erbjuda ett antal av de dyraste reservdelarna som man testar att byta ut för att se om det hjälper. Det kan funka bra om den som köper delen som det var fel på accepterar att den ev. testats i andra bilar (där det inte var felet). Utopi, säkert, men för mig skulle jag acceptera det gladeligen och till och med att de testar en del, ser att det var den, monterar ur och sätter in en helt ny. En timme extra är ingen fara om jag vet felet. Problemet med det sistnämnda sättet är att man måste vänta på delen ska komma till verkstad.
Jag kommer nu att först testa att byta ut tempgivare och termostat för att se vad som händer. Men, jag har en känsla av att det är något som tolkar trycket som är fel på min bil. Vi får se. (Har lagt upp mitt problem på en egen tråd)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=41860