Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Ledsen om det blir bump, men det är inte bumb utan jag har något nytt att säga :)

Bump betyder "Bring Up My Post".

I alla fall så har jag fått reg.nr idag. Bilen är framme... nu är det motorvärmare som ska dit och in med lite gummimattor. Sen borde det vara leverans då i nästa vecka :)

Så när den kommer ska jag på med dekalen jag fick mäthjälp med, dvs mäta utrymme på en classic.

Då tar jag nog ett kort och visar upp min Volvo... Min första bil :)

/Jon
Användarvisningsbild
av forbo
Jon skrev:Ledsen om det blir bump, men det är inte bumb utan jag har något nytt att säga :)

Bump betyder "Bring Up My Post".

I alla fall så har jag fått reg.nr idag. Bilen är framme... nu är det motorvärmare som ska dit och in med lite gummimattor. Sen borde det vara leverans då i nästa vecka :)

Så när den kommer ska jag på med dekalen jag fick mäthjälp med, dvs mäta utrymme på en classic.

Då tar jag nog ett kort och visar upp min Volvo... Min första bil :)

/Jon

Ahh, då är det lite spännande nu då? ;) :D

//Fredrik
Användarvisningsbild
av Jon
Jupp, julafton :)
Användarvisningsbild
av Jon
Kö till verkstan. Tänka sig att det är några som köpt en classic minsann. Inte ensam så att säga.

Snart får jag reda på närmare, men det ser ut som jag får vänta till v40-41 :(

Så nära men ändå så långt borta.

/j
Användarvisningsbild
av Jon
4:e oktober :)
Användarvisningsbild
av lexus
Jaha, så har då vår bil ändrat status till "Nu byggs din Volvo V70 Classic". Spännande! :D
Användarvisningsbild
av Jon
lexus skrev:Jaha, så har då vår bil ändrat status till "Nu byggs din Volvo V70 Classic". Spännande! :D
Då börjar det gå fort sen tror jag. Men det var väl på tiden för detta är väl sista veckan de byggs överhuvudtaget???

Nästa torsdag på väg till jobbet så blir det till att hämta upp bilen, som vart i svea rike ett tag. Men motorvärmare och stänkskydd går fort när det väl sker, men kön in i verkstaden var ack så lång.

/j
av addeer
På Måndag 1 okt så hämtar jag min Classic 2,4D :D
Ska försöka få in en bild på den!
Användarvisningsbild
av Angelo
Hamnade tydligen i fel tråd med mitt inlägg tidigare då det tydligen bara gällde Nya V70 II. Så kan det bli när man inte är uppmärksam :oops:

Beställde V 38 en V70 Classic 170 svartmetallic och med prel. lev. V 41. Såg just på leveransinformationen att den är färdigbyggd, och då är det väl bara transporten upp till Sverige som återstår. Sen behöver väl återförsäljaren lite tid på sig att montera drag och leveransserva också.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer