Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:En -04:a och de vågar ta betalt för ett fel som egentligen inte är ditt...yesus...ni kanske är 2 förare till bilen som tror att den andra tankat. Det kallas familjeliv, Villa Volvo vovve... ni vet. Fast det kanske är det som är premiumbil.
vet du nått som vi andra inte vet. bilen kan ju teoretiskt vara 3 år & 10 månader. nybilsgarantin var ju bara 1 år på den årsmodellen.

ver det där ett genomtänkt svar?
av Kena
Ja det tänkte jag inte på, det är ju helt ok att en tankmätare går sönder på en så gammal bil.....och kostar 5000 att få repad. Vad dum jag är....det är ju bara entredjedels månadslön. Kunde ju vart hela tanken som lossnat.
Användarvisningsbild
av camaro69
Daddan skrev:Du menar schyssta rattar och kanske en tillsnofsad muff? 8)
Daddan.

Du har har hajat hur en slipsten skall dras. Självklart kostar man gladeligen på justa rattar och tillsnofsad muff.

Lite fin olja och puts är pricken över i.

:lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Ja det tänkte jag inte på, det är ju helt ok att en tankmätare går sönder på en så gammal bil.....och kostar 5000 att få repad. Vad dum jag är....det är ju bara entredjedels månadslön. Kunde ju vart hela tanken som lossnat.
ja blir så trött på folk som betersig som du! för sök att vara realistisk !

1. ja det är synd att nått överhuvud taget går sönder på en bil. en bil är inte okrossbar
2. ja det är tråkigt att betala nån annan för att reparera son bil, men kan man inte själv måste man
3. har man 1 årsgaranti, hur kan du då tro att nån ska laga den gratis 4 år senare?

försök vara lite realistisk
av Frigge
Kena skrev:Ja det tänkte jag inte på, det är ju helt ok att en tankmätare går sönder på en så gammal bil.....och kostar 5000 att få repad. Vad dum jag är....det är ju bara entredjedels månadslön. Kunde ju vart hela tanken som lossnat.

Har någon sagt att det är helt ok :roll:

Kunde ha varit MYCKET värre än att tanken lossat oxå, OM man nu måste tänka negativt :roll:
av Kena
Här har nog alla stora fötter för det är väldigt lätt att trampa på tårna.
1. Volvo är ett premiummärke, uppför er som det.
2. Det finns andra bilmärken på banan, folk ledsnar när det inte funkar. Man blir leds vid upprepade felaktigheter, när man inte får dina fel åtgärdade och man blir leds när små och konstruktionsfel kostar multum.
Är man inte kritisk till brister utan bara kör med skygglappar på och vill ha en premiumbil så köper man en sådan nästa gång man byter bil.

Har en tavla på jobbet där det står "Kvalitet har man när kunden kommer tillbaka, inte produkten", sug på den
av *pettson*
CarMan skrev:normalt för farane är väll att man:
kollar felkoder
kollar bräsnletryck
mäter om det finns ström till pumpen
demonterar tankarmatur.

sen ringer man kunder.
man har ju nu hittat orsaken till varför bilen inte startar & måste ju kolla vidare på varför bränslemätaren visar fel,

bilen har ju om man ska hård dra det 2 fel
normalt förfarande borde vara att kolla bränsletrycket.. när det är noll.. och man hör pumpen går.. då lär det vara tomt.. eller är det bara så att jag lär mina elever fel?
av CANBus
*pettson* skrev: normalt förfarande borde vara att kolla bränsletrycket.. när det är noll.. och man hör pumpen går.. då lär det vara tomt.. eller är det bara så att jag lär mina elever fel?
mmm eller hur...eller hål på sugledningen!, eller stopp i förfiltret!, stopp i armaturen!..ett fel är inget fel, 2 fel är lika med noll.. :lol:
Jag tar de visa orden som CarMan en gång sa:"det är lätt att sitta i TV soffan och tala om vad dom gör för fel på fotbollsplan!"
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:
CarMan skrev:normalt för farane är väll att man:
kollar felkoder
kollar bräsnletryck
mäter om det finns ström till pumpen
demonterar tankarmatur.

sen ringer man kunder.
man har ju nu hittat orsaken till varför bilen inte startar & måste ju kolla vidare på varför bränslemätaren visar fel,

bilen har ju om man ska hård dra det 2 fel
normalt förfarande borde vara att kolla bränsletrycket.. när det är noll.. och man hör pumpen går.. då lär det vara tomt.. eller är det bara så att jag lär mina elever fel?
så vitt jag kan se så skriver du o jag samma saker...
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Här har nog alla stora fötter för det är väldigt lätt att trampa på tårna.
1. Volvo är ett premiummärke, uppför er som det.
2. Det finns andra bilmärken på banan, folk ledsnar när det inte funkar. Man blir leds vid upprepade felaktigheter, när man inte får dina fel åtgärdade och man blir leds när små och konstruktionsfel kostar multum.
Är man inte kritisk till brister utan bara kör med skygglappar på och vill ha en premiumbil så köper man en sådan nästa gång man byter bil.

Har en tavla på jobbet där det står "Kvalitet har man när kunden kommer tillbaka, inte produkten", sug på den
så volvo (inte verkstan utan fabriken) ska stå för felsökning & repration om en tankmätare hängersig, bara för att en icke aktoriserad verksta har monterat den i fel läge? Bara för att dom är ett premium märke?

jag förstår inte hur du resonerar (ska dom så för sånna grejr så lär dom höja reservdelspriserna ännu mer för att få det att gå runt. är det det du vill?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ve[…]

The discs don't look too bad. Check that they are […]

Ny stereo i min s40 2004

Hej, passar en sådan stereo direkt i urtaget[…]

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]