Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
A80TD skrev:
Hellrider skrev:
A80TD skrev: Ja, jag tänkte att det kunde bli mängdrabatt. :) Men det är bara att betala och se glad ut. Jag beställde ju jobbet i förväg och var informerad om priset. :)
spegeln hajade jag ärligt talat inte?va va det för mjukis,,hade du inte avbländbar från början eller?hårdvaran alltså?
Den mörknade inte förrän man blev rejält bländad. Frågade verkstan om detta och de föreslog då den här mjukvaran som gör den känsligare för ljus bakifrån. Det blev lite bättre i alla fall.
ok,den mjukisen dom körde var ju en applikation för avbländbar spegel,känsligheten går att ställa in i tre lägen har jag för mig,via vida då alltså.så någon mjukvara behövs inte,å specielt inte en applikation,kan vart så att den stod på lägsta sen när dom körde ner appzen så la den sig i mittennivå
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hellrider skrev: ok,den mjukisen dom körde var ju en applikation för avbländbar spegel,känsligheten går att ställa in i tre lägen har jag för mig,via vida då alltså.så någon mjukvara behövs inte,å specielt inte en applikation,kan vart så att den stod på lägsta sen när dom körde ner appzen så la den sig i mittennivå
Så det du säger är att det går att ställa denna utan avgift för mjukvara?
av Hellrider
VolvoBM skrev:
Hellrider skrev: ok,den mjukisen dom körde var ju en applikation för avbländbar spegel,känsligheten går att ställa in i tre lägen har jag för mig,via vida då alltså.så någon mjukvara behövs inte,å specielt inte en applikation,kan vart så att den stod på lägsta sen när dom körde ner appzen så la den sig i mittennivå
japp
av Pebben
CarMan skrev:ja det är ju helt klart en smart affärside att ta beltalt fär det man gör, men vist vore det bra för konsumenten om allt var gratis.
jag tycker det är billigt att bara betala 500:- o sen är bilen svensk, för sök o göra på en del andra bilmärken
Nä det är sant, BMW tar 400kr. Men det går nog att betala 100kr till om man ber snällt. (3-serie E46)
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:
VolvoBM skrev: :lol:
Tysk sålda SonyEricsson har svenska menyer som std.....att sedan en telefon är mer avancerad än en bil......det får du avgöra....... :wink:
:lol:
Tja om jag köper en Volvo i England så förväntar jag mig inte att Volvo sverige skall bygga om den, men att den kan byta spåk är inte så avancerat. Och om ni undersöker lite nogrannare så undrar jag om programvaran verkligen kostar 3-400 att "köpa" internt......Stämmer det så är ni inom Volvo unika på att fakturera internt.... :lol:

det är helt friviligt att åka till en volvo återförsäljare o be dom byta språk. givetvis tar dom betalt ! vill man inte betala, så får man inte språket bytt.
det är altås froviligt att betala.
di återförsäljare rår väll inte för att du som otrogen kund köpt en bil som du inte är nöjd med vilket språk den talar.
Du som otrogen kund? Vaddå otrogen? Är man det för att man har köpte en importerad bil? Du måste ju vara precis slut i hela huvet! Jag gnäller inte på serviceverkstäder osv så länge dom gör sitt jobb på ett bra sätt och det hoppas jag med att dom gör. Men nu får du väl ge dig, man har väl rätt att köpa sin bil var man bil och ska bli bemött på samma sätt som en som har en Svensksåld Volvo. Man tjänar ju faktiskt bra med pengar på att köpa en importerad bil eller importera en själv om man får tag på en bra vill säga. Men att man skulle vara otrogen på grund av det är ju bara löjligt att kasta ur sig.
Du får självklart köpa bilen var du vill. men du får ju då också räkna med att det kostar pengar om du vill byta språk på den.

(med otrogen menar jag att om du köper bilen hos den volvohandlare du servar den, så kanske dom kan bjuda på nått, tilexempel bjuda på en sån där ändring av mörkerstyrkan i backspegeln) men varför skulle dom bjuda på en sån sak om du köpt bilen hoss nån annan ?
av Frigge
Hellrider skrev:
VolvoBM skrev:
japp

Nja...Där tror jag faktiskt du har fel Hellrider, jag tror INTE det går justera avbländningen utan att ta sig in med SW. Det gick allafall inte tidigare, kanske det är ändrat nu :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
avbländningen är konstigt nog en mjukvar. fins 3 lägen
den brde ju ligga med som kundparameter tycker jag, men det gör den inte.

om jag inte missat nått på senaste, her alltid varit mjukvara förut ialla fall
av Frigge
CarMan skrev:avbländningen är konstigt nog en mjukvar. fins 3 lägen

Ja visst är det så :roll: Borde helt klart ligga som kundparameter.
Kommer ihåg att jag letade som en tok efter parametern innan jag körde SW:n för att kunna utföra det.
Användarvisningsbild
av A80TD
Tack till alla för informationen om avbländningen.
Då hoppas jag att den nu är i mellersta läget, för jag vill absolut ha den ännu mörkare/känsligare, även om det kostar mig 800 kr till :twisted:
av Hellrider
Frigge skrev:
CarMan skrev:avbländningen är konstigt nog en mjukvar. fins 3 lägen

Ja visst är det så :roll: Borde helt klart ligga som kundparameter.
Kommer ihåg att jag letade som en tok efter parametern innan jag körde SW:n för att kunna utföra det.
asåå var toksäker på att man kunde ändra avbländingen i proggrammera cem?????joooo,eller?avbländingsgrad nånting e det inte så,,hmm
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]