Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
timebandit skrev:
S60AWD2.5T skrev: Sedan säger du att dina xenon halvljus inte bländar mer än dessa??? :shock:
Jag har då aldrig lyckats bli ordentligt bländad av någon typ av xenon (ännu) därav att jag tycker Dimljus e värre...
Mina xenon i halvljuset bländar nog mindre än många dimljus då jag kör med nedställda ljus för att minska bländningsrisken.
greeeken skrev: Återkom gärna med hur 55w xenonen fungerar.
Fick äntligen hem Xenonkungen's 55w Power HID 5000... Har tyvärr ingen möjlighet å installera det föränns imorgon nångång.
Skall man gå på Xenonkungen's löfte så borde jag få 3-4ggr mer ljus än mina halogen så det återstår å se =)

Återkommer med resultatet.
Detta skall bli spännande, funderar nämligen på precis samma sak... dock har du kommit ett steg längre.. =)
av timebandit
Bakslag... Kan ta några dagar extra att få det monterat... När jag lossade på skyddslocken till helljuset så gick ena locket sönder :/ Plasten hade visst torkat =)
Fått beställa nya på Bilia ...

Edit:

Ännu mera bakslag! När jag höll på att montera det nu för nån timma sedan hittade jag 2 vad jag anser är produktionsfel :/ Har mailat Xenonkungen om detta...

Ett litet urklipp av mailet:
Hej,

Köpte ett Power HID 55w H7 xenonkit av er i onsdags och började montera idag. Och hittade en del vad jag tror och tycker är produktionsfel.
Låt er inte skrämmas av all text bara, har svårt å beskriva med få ord.

( Fel nr1? )

Kabelfärgerna som står i manualen inte stämmer överens med dem i verkligheten, dem kablarna som skall kopplas in till själva lampan.
I manualen står det att det är Blå och Svart där Blå är + och svart -. Men på själva kablarna som skall gå till lampan är det svart och vit. Antar att den Vita är + ?

( Fel nr2? )

På insidan av skyddslocket (den som man borrat hål i) sitter kontaktstycket som man sätter på H7 lampan.
Men hur sätter du dit kablarna som går från ballasten där när locket sitter på? Det finns ingen plats i kabelgenomföringen att dra kabeln genom för att komma på andra sidan när locket sitter på?

Om man skall behöva skära upp gummigenomföringen för att få igenom kabeln som skall kopplas på lampan så kommer det ju att släppa in fukt å vatten som tillslut förstör reflektorn etc?
Antar att jag nu inte har så mycket val än att skära sönder gummigenomförningen och lägga typ silicon runtom för att täta...

Hör gärna av er om/när ni tittat på detta...
av timebandit
Försökte nu montera skiten igen genom att modda lite på kabelgenomföringen... Men kom fram till ett annat problem som gör det HELT omöjligt att få fast glödlampan :/ *SUCK*

Går inte ens att stänga/sätta på fjädrarna som håller lampan pga inga skåror för dem att sitta i...
Får åka ner till dem på Måndag å visa problemet...
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]