Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
jo bilar behöver bränsle för att fungera :roll:
mätaren står ju i botten prova tanka!
av Mikeb
Hm.. Exakt samma är det för mig som står i den tråden.. 60km kvar till tom tank... Åh herregud vad pinsamt om det är det som bara är felet... Ska åka till macken imorgon och fylla på en dunke och testa..

Nu skäms jag lite om det är det som var problemet. För enligt färddatorn så har jag 6 mil kvar att köra.. Aja vi testar imorgon
av Mikeb
lennart lundberg skrev:Hej igen Mikeb!

Du har nästan ingen soppa kvar i tanken enligt din mätare.
Kanske ett tips.
Läs denna tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... in#p723693

Lennart

Hej Lennart

Det där var problemet. Tack så jäkla mycket för hjälpen. Jag hade precis samma problem som han hade. Står att jag har 60km kvar att köra till tom tank. Så jag fyllde på 10 liter bensin nu på morgonen och bilen gick igång och har nu kört med den hela dagen. Fungerar felfritt. Hade nog aldrig kunnat kommit på det där själv.. Jäkla tur att det finns såna hjälpsamma människor som ni! Tack så JÄVLA mycket!
Användarvisningsbild
av bem
Skönt att det var så enkelt som soppatorsk.
Du fick i alla fall kollat att batteriet var bra (syraprovaren) och så blev det fulladdat också under felsökningens gång.
Du kanske bör köpa en reservdunk med bensin och ha liggande i bilen, det kunde ju lika gärna ha hänt efter vägen, men nu hade du tur att det var hemma som det var så lite i tanken att motorn inte fick nån bensin att starta på.

/Bo
av Mikeb
bem skrev:Skönt att det var så enkelt som soppatorsk.
Du fick i alla fall kollat att batteriet var bra (syraprovaren) och så blev det fulladdat också under felsökningens gång.
Du kanske bör köpa en reservdunk med bensin och ha liggande i bilen, det kunde ju lika gärna ha hänt efter vägen, men nu hade du tur att det var hemma som det var så lite i tanken att motorn inte fick nån bensin att starta på.

/Bo

Hej Bo

Riktigt skönt att det bara var det men det är riktigt pinsamt dock. Trodde inte att bensinen var slut när den var i mitten utav själva röda markeringen på bensinmätaren.

Hade riktigt tur att jag var hemma. För jag tänkte tanka dagen innan bilen slutade fungera men sket i det och åkte hem istället. Tänkte att jag kunde tanka på vägen till jobbet dagen efter. Nu har jag lärt mig att jag alltid ska tanka när jag tänker på det :D

Är så tacksam över all hjälp jag har fått. Utan er hade nog bilen stått på en verkstad nu.. haha
Hej igen Mikeb!

Kul att det löste sig till slut.
Du kan trösta dig med att du inte är den förste som råkat ut för soppatorsk.

Lennart

"Bråkat" med motståndsrö[…]

I morse var det väldigt kallt och bilen var t[…]

Dieselvärmare problem

Jag skulle gissa att du måste nolla felkoder[…]

Bromsar ligger på

Precis som du sa där, den gamla kolven var ga[…]