- tis 19 sep 2006, 17:16
bara för att lkillarna har tilgång til verkstaslokalen & kan skruva med sina agna & bekantas bilar, så betyder väll inte det att verkstan fuskar?
sen när det gäler service boken så blir den nästan aldrig ifyld, om den ligger jömd nånstans! den ska tas med till kundmotagninge4n när du lämnar nyckeln
Hemgårn skrev:det är en fråga om accepterad degenerering. jag ser ofta "kvällsöppen" volvoverkstad här i xxxxxxxxx. Vi bor i stort sett granne med den verkstaden och där jobbar det några riktiga filurer. De smyger omkring på kvällen och det ser lite lurt ut. Naturligtvis kan det ju röra sig om en ytterst välutvecklad kundservice där mecken till och med servar på bästa TV-tid men jag skulle inte satsa hela min månadslön på det...Är det bar jag som inte fösstår?
De har slappat till sig och det har alltså till och med infunnit sig en acceptans... Det är okej att skita i att utföra service på ett riktigt sätt. Jag fick till och med gå tillbaks in med min servicebok och be om att få den ifylld efter en service. Är inte hjärnkapaciteten större än så blir jag ju tveksam om de här killarna är kapabla att sköta om bilar som är långt mer komplicerade elektroniskt än de egentligen förstår och har upplevt? Det är alltid enklare att skita i det du inte förstår än att sätta dig in i ämnet och lära dig något nytt!. Jag kommer sitta med på varje service. Och jag har även fått nys om en annan auktoriserad Volvoverkstad i närheten.
Snart behöver meckarna vara datoringegörer... det blir fint det... Då byter man bil när oljan är slut för det klarar de nog fanemej inte av att byta.
My two cents! :twisted:
bara för att lkillarna har tilgång til verkstaslokalen & kan skruva med sina agna & bekantas bilar, så betyder väll inte det att verkstan fuskar?
sen när det gäler service boken så blir den nästan aldrig ifyld, om den ligger jömd nånstans! den ska tas med till kundmotagninge4n när du lämnar nyckeln