- fre 17 mar 2006, 14:02
sen om nått skulle inträffa så det händer nått med maskin så underlättar det ju om serviceboken m.m är sämplad av auktoriserad volvoverkstad ...... bla bla.
men eftersom jag litar 100% på min servicetekniker ( känner privat)
så vet jag att det skulle lösa sig om det nånsin´skulle bli aktuellt
CarMan skrev:njjjjjaaaaaa.. lite tvetydligt det där..... för maskingaranti ska gälla så ska servicar var FACKMANNAMÄSSIGT utförda.....v70 2,5T - 99 skrev:vist kan man glra så, men det är inte enligt volvos rekomendationer_FrEdRiK_ skrev:Prata med min service tekniker idag på Volvo. Han tyckte bara att jag skulle bara göra ett oljebyte på bilen, i mars när den är ett år. Och vänta med den vanliga när den gått 3000mil . Så man kommer in i rätt intervallså får jag Göra på våran s60 2,4T ... är en -00?
( trodde de första kom -2001??? ) , uttagen i trafik 2003
hade gått 13 mil när vi köpte den 2003......eftersom det är 2 000 mils intervall eller 1 år så gör jag olje/ filter service själv samt nollar servicelampa varannat år eftersom bi kör ca 1 000 mil per år med den....
d.v.s
när bilen va ett år:
olja / filter vid ca 1 000 mil
efter 2 000 mil / ca 2 år :
Bilia service
nu efter 3 år har bilen gått ca 3 100 mil:
olja / filter
DETTA EFTER SAMTYCKE MED PORSONLIG SERVICETEKNIKER PÅ BILIA
sen om nått skulle inträffa så det händer nått med maskin så underlättar det ju om serviceboken m.m är sämplad av auktoriserad volvoverkstad ...... bla bla.
men eftersom jag litar 100% på min servicetekniker ( känner privat)
så vet jag att det skulle lösa sig om det nånsin´skulle bli aktuellt