Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jonas_latt skrev:
greeeken skrev:VAd du ska börja med att kola på?
Nja det enklaste är ju däck o vad du tankar för soppa. Kan ju inte bli lättare än så.
Vad hade du för trimchip på nu igen???

Kör oftast jet 98. Ibland 95 om det inte finns 98.
Däcken är 235/35-19 ca 2.8 bar.
Köpte chipet på elmia bilmässa bsr steg 1 299hp och 408 nm
Eftersom det är BSR så kan du ju vända dig till dom om du tycker nått är fel.
Antagligen PPC dosa då? Hur går bilen med orginal programvara kontra chipet
Har du mätt upp bilen ,så att du verkligen har 299hk som utlovas ?
Som jag ser det så kan man inte vara säker, då man oftast inte vet hur mycket man hade från början.
Jag skall enligt papprena ha 250hk i min S60 och jag var hos Turbocenter och fick min chippad där, enligt deras sidan skall man få ca 285hk.
Vilket man får anse rimligt, då jag förra året var hos Autotech Motor på deras öppethus-dag och fick bilen uppmätt till ca 281hk .
Hahaha tack snälla Bsr för hjälpen. Här är deras svar:

Att jämföra tider mellan två olika bilar blir väldigt missvisande då utrustning hjul mm påverkar väldigt mycket. Dom laddtrycksvärden du beskriver ser helt normala ut. Har tyvärr inga direkta tips till dig då man i det här läget skulle vilja testa acctider orginal och trim på just din bil.
Jonas_latt skrev:Hahaha tack snälla Bsr för hjälpen. Här är deras svar:

Att jämföra tider mellan två olika bilar blir väldigt missvisande då utrustning hjul mm påverkar väldigt mycket. Dom laddtrycksvärden du beskriver ser helt normala ut. Har tyvärr inga direkta tips till dig då man i det här läget skulle vilja testa acctider orginal och trim på just din bil.
Väntar på svar nu igen. Frågade vad de ville ha för att montera ur programvaran och mäta upp bilen hos de. sen montera i programvaran igen och mäta upp. Återkommer med svar på detta:
Vilken servic de har. Den går inte att klaga på. :) Skönt när de vill samarbeta (eller inte)

Hej Jonas,

Det är ytters avanligt att vi har tid för att köra kundbilar i våran testcell då den är upptagen av utvecklingsarbete. Dom få gånger vi kört externa arbeten så kostar det 1500kr per prov.

Med vänliga hälsningar /BSR
Utifrån det du beskriver så tycker jag att deras svar är högst relevant, speciellt med tanke på att inget tyder på att det är något fel på din bil mer än att du är sur över att brorsan kör ifrån dig.
llesrof skrev:Utifrån det du beskriver så tycker jag att dessa svargst relevant,segt ciellt med tanke på att inget tyhästpå att det är något fel på din bil mer än att du är sur över att brorsan kör ifrån dig.

Om du läser igenom allt så ser du att de flesta tyckte att 100-200kmh på 21sek är segt
På min gamla 940 som jag trimmade rätt hårt under några år så provades mycke olika recept...
Med ett Simota filter köpt på mekonomen i ren panik så laddade min turbo inte mer än 0.8-1bar... utan filter 1.5... ( de filtret dög inte ens för 300hästar)
fick min lärdom fort av vad billigt skit gör :P jag körde 1 mil med de filtret för de var närmaste vägen tillbaka till garaget sen åkte de av.
sen inhandlades bmc största filter å problem solved!

Allting påverkar ! 10-20 hästar kan försvinna fort, sen att de inte lär göra 20 sekunder är en annan femma.
en vitfemma som dessutom har rullat 20+ tror jag ventilerar en hel del i vevhuset, dom har en tendens å göra de när dom har rullat en bit å då försvinner lite där. ett komptest är aldrig fel?

kanske dags å byta Lmm ?
spridartvätt ?

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Jag måste köra min bil minst 5 mil inna[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.